نفرات برتر کنکور 1400 استان اردبیل تجلیل شدند


نفرات برتر کنکور 1400 استان اردبیل تجلیل شدند

اردبیل- ایرنا- نفرات برتر و برگزیده کنکور 1400 ناحیه یک و 2 آموزش و پرورش شهرستان اردبیل امروز شنبه طی آیینی تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا، در این آیین که با حضور مسئولان و اولیای دانش‌آموزان در محل مصلای شهر اردبیل برگزار شد، ۷۶ نفر از برگزیدگان سال جاری کنکور در رشته های مختلف که رتبه های زیر ۱۰۰۰ کسب کرده بودند، تجلیل شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در این آیین با اشاره به کسب رتبه دوم کنکور امسال علوم تجربی توسط دانش‌آموز پارسا فتحی به عنوان برجسته‌ترین دانش آموز کنکوری استان گفت: با احساس مسئولیت والدین و دقت نظر در برنامه‌ریزی و مراقبت مسئولان آموزش و پرورش در یک سال گذشته دانش‌آموزان استان افتخارات ارزشمندی را در عرصه‌های مختلف به ویژه کنکور کسب کردند.

نفرات برتر کنکور 1400 استان اردبیل تجلیل شدند

احمد ناصری با تقدیر از تلاش معلمان برای کسب موفقیت دانش آموزان در کنکور امسال و تربیت نسل شایسته و موفق در فرایند تعلیم و تربیت افزود: دانش آموزان هم با تلاش خود در شرایط سخت کرونایی توانستند در کنکور سراسری خوش بدرخشند.

وی بیان کرد: علاوه بر کنکور، دانش‌آموزان استان اردبیل در یک سال گذشته در شرایط کرونایی در رقابت‌های علمی، فرهنگی، هنری، تربیتی و قرآنی نیز با هدایت معلمان خود توانسته‌اند افتخارات متعددی را برای استان کسب کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از برگزاری آیین تجلیل از رتبه های برتر کنکور در سایر شهرستان های استان نیز خبر داد و اضافه کرد: هدایت و حمایت تحصیلی از وظایف اصلی نظام آموزش و پرورش است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز در این آیین با هشدار نسبت به دخالت اربابان قدرت و سیاست در آموزش و پرورش و مداخله آنها در عزل و نصب مدیران این مجموعه فرهنگی گفت: نباید اجازه دهیم تا نمایندگان و برخی از مسئولان در عزل و نصب‌ها دخالت کنند بلکه شایسته است نمایندگان مجلس به امر قانون‌گذاری و نظارت اهتمام داشته و به هیچ وجه در عزل و نصب مدیران دخالت نکنند.

نفرات برتر کنکور 1400 استان اردبیل تجلیل شدند

آیت‌الله سید حسن عاملی با تاکید بر به کارگیری شایسته‌ترین افراد در رده های مدیریتی آموزش و پرورش، مداخله در این امر را موجب آسیب به تربیت نسل آینده دانست و بیان کرد: هیچ کس نباید در عزل و نصب مدیران آموزش و پرورش دخالت کند.

وی حاکمیت ملی، استقلال و عظمت و پیشرفت کشور را مرهون مجاهدت علمی جوانان کشور عنوان کرد و ادامه داد: در حوزه تعلیم و تربیت جوانان هر چه سرمایه‌گذاری کنیم، باز هم کم است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اضافه کرد: برای شکستن حصر دشمنان در وضعیت سخت اقتصادی و نیاز به فناوری جدید، به مدیریتی هوشمند و عقلانی نیاز داریم که ضروری است مدیران از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان استفاده کنند.

وی همچنین با تاکید بر تقویت هویت دینی جوانان کشور در سایه علم و مهارت گفت: کشورهای توسعه یافته امروزه با ابزارهای مختلف در صدد تربیت نسلی شایسته و حساس به مسائل زیست‌محیطی و استفاده بهینه از انرژی برق، آب و گاز هستند و ما نیز در این عرصه نباید از آنها عقب بیفتیم.

آیت الله عاملی با اشاره به ارزش علم و عالم در تشکیل جامعه سالم اظهار کرد: باید ارزش‌های علمی در جامعه مقدس شمرده شده و دانش و علوم جدید در جامعه توسعه و گسترش پیدا کند.

نفرات برتر کنکور 1400 استان اردبیل تجلیل شدند

وی تلاش دانش‌آموزان استان اردبیل را برای افتخارآفرینی در عرصه کنکور سراسری را ستودنی خواند و افزود: معلمانی هم که به صورت گمنام و با عشق و علاقه و اقدام جهادی سعی می‌کنند تا تربیت نسل آینده را بر عهده بگیرند و در این مقطع حسا کشور را از محاصره اقتصادی و فناوری خارج کنند، شایسته تجلیل هستند.

امام جمعه اردبیل همچنین از والدین دانش آموزان نیز خواست تا با فراهم کردن فضای تربیتی و آموزشی در منزل، علاوه بر موفقیت فرزندان خود در عرصه آموزش، اسباب قدرت روحی خود را نیز فراهم کنند.

وی خواستار توجه جدی آموزش و پرورش به مناطق محروم و نخبگان دانش آموز این مناطق شد و افزود: امکانات، ابزار و وسایل آموزشی باید متناسب با ظرفیت نخبگان، در مناطق محروم نیز تأمین و توزیع و شود.

آیت الله عاملی همچنین بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت مصلای اردبیل، پایگاه‌های بسیج و مساجد محلات به عنوان مکانی برای استفاده دانش‌آموزان از وسایل و کتب کمک آموزشی تاکید کرد و با انتقاد از رتبه نامناسب استان در میان برگزیدگان کنکور سراسری گفت: امیدواریم که متناسب با ضریب هوشی، جوانان این استان در کنکور سال آینده جلوتر از استان‌های دیگر ظاهر شوند.

نفرات برتر کنکور 1400 استان اردبیل تجلیل شدند

وی در ادامه خواستار افزایش تعداد مراکز آموزشی و دانشگاهی شد و اضافه کرد: ایجاد دانشگاه صنعتی در اردبیل در سال های گذشته مصوب شد ولی در دولت گذشته مجوز آن باطل شد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همچنین گفت: در صدد هستیم تا با همراهی خیرین یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد دانشگاه صنعتی اردبیل جمع آوری کرده و این دانشگاه را راه‌اندازی کنیم و از مدیریت ارشد استان نیز می خواهیم که پیگیر آغاز عملیات اجرایی و راه‌اندازی این دانشگاه باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی