کرونا باعث افزایش یک هزار پرونده در بهزیستی قم شد


کرونا باعث افزایش یک هزار پرونده در بهزیستی قم شد

قم- ایرنا- مدیرکل بهزیستی قم گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون، یک هزار پرونده به مجموعه پرونده‌های موجود در بهزیستی این استان افزوده شده‌است.

مهدی پهلوانی روز یکشنبه با حضور درخبرگزاری جمهوری اسلامی و در گفت‌وگو با خبرنگاران ایرنا افزود: بسیاری از افراد معلول پیش از شیوع کرونا زندگی عادی داشتند و پرونده‌ای دربهزیستی تشکیل نداده بودند،‌ ولی با شیوع کرونا و فشارهای اقتصادی ناشی از آن، این دسته از افراد به دلیل نیازمندی تشکیل پرونده دادند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر در مواردی فوت سرپرست خانوار باعث تشکیل پرونده برای آن خانواده در بهزیستی شد، زیرا بانوی سرپرست خانوار جزو جامعه هدف بهزیستی است.

وی ادامه داد: در مواردی نیز خانواده‌ها هر دو سرپرست را از دست دادند و بهزیستی فرزندان خانواده را تحت پوشش قرار داد.

پهلوانی با تاکید بر این‌که نگاه‌ها باید به سمت تقویت بهزیستی برود، بیان کرد: از دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم نسبت به مسئولیت اجتماعی‌شان پایبند باشند و بهزیستی را در خدمت‌رسانی به جامعه هدف یاری دهند.

وی با بیان این‌که بهزیستی متولی ارتقاء سلامت اجتماعی است، گفت: بهزیستی سازمانی با ۱۷۰ ماموریت است و نیاز است نگاه خاص و ویژه‌ای به این نهاد باشد.

وی با اشاره به این‌که هر سال ۱۲ آذرماه فرصتی است تا نگاه ویژه به معلولان شود، افزود: این روز فرصتی برای رساندن صدای معلولان به آحاد جامعه و جلب حمایت خیران است.

مدیرکل بهزیستی قم با بیان این‌که در قم ۲۲ هزار و ۶۰۰ معلول زندگی می‌کنند، اضافه کرد: در سال‌های گذشته سعی شده با غربالگری ژنتیکی از تولد موارد جدید پیشگیری شود، ولی حوادث چندین برابر معلولیت ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: از تعداد معلولان قم،‌ هشت هزار نفر معلولیت‌های جسمی حرکتی دارند که درصدی بر اثر حوادث رانندگی ایجاد شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: معلولان توانمندی‌های بسیار بالایی دارند و استعدادهای بسیار نخبه‌ای هستند؛ باید بستر فراهم شود تا در جامعه حضور پیدا کنند و کمکی که می‌توانند به جامعه داشته باشند را به منصه ظهور و بروز برسانند.

پهلوانی با بیان این‌که در مناسب‌سازی ادارات قم و منازل معلولان اقدامات خوبی انجام شده، ادامه داد: برای مناسب‌سازی معابر عمومی باید همت بیشتری شود و این اقدام گامی برای حل مشکلات معلولان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!