روحانیون نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌کنند


روحانیون نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، گفت: روحانیون به واسطه مرجع بودن برای مردم می‌توانند در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی ایفا کنند.

محمود ثمینی، در نهمین جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی سلامت، زنان و خانواده لرستان، اظهار کرد: بر همگان روشن است که روحانیون به واسطه مرجع بودن برای مردم می‌توانند در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی را ایفا کرده و اگر آموزه‌های دینی را تبیین کنند و به طور دقیق آسیب‌ها را به شکل کارشناسی مورد بررسی قرار دهند، راهکارهای متعددی برای کنترل و کاهش این آسیب‌ها می‌توان اجرا کرد.

وی تصریح کرد: باید از کارشناسان در زمینه‌های جامعه‌شناسی، روانشناسی و مشاوره و به‌ویژه کارشناسان مذهبی برای تحقق این امر استفاده شود.

ثمینی افزود: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را می‌توان در قالب گفت‌وگو، حکمیت و مشاوره حل و فصل کرد و آسیب‌شناسی مناطق آسیب‌زا و توجه ویژه به ظرفیت دفاتر تسهیل‌گری مورد تأکید است.

معاون استاندار لرستان عنوان کرد: با توجه به اطلاعات موجود در این دفاتر باید برای کاهش آسیب‌ها، برنامه‌های اجرایی تدوین و در محلات حاشیه‌ای اجرا شوند که در همین راستا می‌توان در مناطقی که دفاتر تسهیلگری حضور ندارند از معتمدین محلی کمک گرفت.

وی علت طرح مسائل در کارگروه اجتماعی را سازماندهی و انسجام اقدامات دستگاه‌ها و حرکت بسوی اقدام جمعی اثر گذار دانست و افزود: نباید از توجه به اجرای برنامه‌های کوتاه مدتِ اثرگذار و برنامه‌های میان مدت و بلند مدت برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی غافل شویم.

ثمینی با اشاره به اهمیت سلامت روحی، روانی و جسمی کارکنان دولت، بیان کرد: برنامه‌ریزی دقیق در راستای سلامت کارکنان دولت می‌تواند در خدمت‌رسانی مطلوب‌تر این قشر، به جامعه تأثیرگذار باشد و لذا همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و عضو کارگروه در اجرای این طرح مورد تأیید است.

در ادامه، مریم پورسرتیپ، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان، عنوان کرد: موضوع ساماندهی آسیب‌های اجتماعی به‌عنوان اموری که نظم عمومی جامعه را به هم می‌زند، از موضوعات مهم و اولویت‌دار بوده و در این راستا علما، روحانیون و طلاب نقش مهمی در کمک به جامعه دارند که ضرورت دارد دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت‌های این حوزه به بهترین نحو استفاده کنند.

وی علما و روحانیون را از بزرگترین سرمایه‌های کشور و اصیل‌ترین سرمایه جهان اسلام دانست و گفت: نقش مشاوره‌ای در مساجد و جماعات، آشنا کردن اقشار مختلف با معارف اسلامی، شنیدن حرف دل مردم ازجمله مواردی هستند که روحانیون و طلاب می‌توانند به خوبی در این راستا عمل کرده و موجب کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟