ظرفیت علمی و تحقیقاتی رازی در کتب درسی دانش آموزان گنجانده شود


ظرفیت علمی و تحقیقاتی رازی در کتب درسی دانش آموزان گنجانده شود

کرج - ایرنا - رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره خدمات 97 ساله این موسسه در عرصه سلامت کشور، خواستار گنجانده شدن ظرفیت های علمی و تحقیقاتی موسسه رازی در کتاب های درسی دانش آموزان از سوی وزارت آموزش وپرورش شد.

دکتر علی اسحاقی شامگاه دوشنبه در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز که در موسسه رازی برگزار شد، اظهار داشت: نقش موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با حدود نزدیک به یک قرن سابقه فعالیت، در کشور بسیار با اهمیت است و این موضوع مهم نیاز به انتشار در کتاب های درسی دانش آموزان دارد.

وی بیان داشت: سال ها پیش به نام موسسه رازی در برخی کتاب های درسی مانند حرفه و فن اشاره شده بود و اما اکنون هیچ نامی از این موسسه در کتاب های درسی نیست.

اسحاقی افزایش شناخت دانش آموزان نسبت به فعالیت موسسه سرم سازی رازی را ضروری دانست و گفت : این امر موجب می شود تا دانش آموزان بتوانند در زمان انتخاب رشته تحصیلی آگاهانه تصمیم بگیرند.

وی با اشاره به اینکه این موسسه تاریخ علم و تمدن ایرانی را در شناسنامه کاریش دارد، خاطرنشان کرد: موسسه رازی در تولید واکسن های انسانی و حیوانی دارای ظرفیت بالایی است به گونه ای که ۸۵ درصد ظرفیت تولید واکسن انسانی و حدود ۹۵ درصد ظرفیت تولید واکسن های حیوانی کشور را دارد.

اسحاقی تصریح کرد: این موسسه در حوزه ساخت واکسن کرونا نیز گام ارزشمندی برداشته و اکنون به کارآزمایی بالینی رسیده و در آینده ای نزدیک موسسه رازی می تواند حجم اساسی نیاز کشور را به این واکسن تامین کند.

وی اضافه کرد: در موسسه واکسن و سرم سازی رازی فارغ التحصیلان رشته های مختلف دانشگاهی بویژه زیر شاخه های رشته علوم تجربی و مهندسی مشغول فعالیت هستند زیرا این موسسه دریایی از علوم است که نیاز به اطلاع رسانی به همه مردم از جمله حوزه آموزش و پرورش دارد.

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان اینکه اکنون یک هزار و ۸۰۰ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند،عنوان کرد: در این مجموعه ۲۰۰ نفر ستادی و مابقی به صورت تخصصی در بخش های تولید، کنترل کیفیت و تحقیقات انجام وظیفه می کنند.

وی ادامه داد: این موسسه ۸۰ نوع فرآورده تولیدی و ۶ شعبه در شمال غرب، شرق و غرب کشور دارد و بزرگترین مرکز تحقیقات علمی در سطح بین المللی و یک دانشگاه است.

اسحاقی یادآورشد: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با ۹۷ سال سابقه در تولید واکسن از اواخر اسفند ۹۸ در عرصه ساخت واکسن کرونا وارد شد تا در حفظ سلامتی مردم انجام وظیفه کند.

ظرفیت علمی و تحقیقاتی رازی در کتب درسی دانش آموزان گنجانده شود

وی افزود: واکسن رازی کووپارس نخستین واکسن تزریقی - استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است که مطابق با دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت و سخت ترین پروتکل های داخلی توسط این موسسه ساخته شده است.

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تاکید کرد: واکسن رازی کوو پارس، با تلاش محققان این موسسه وارد کارآزمایی بالینی شده است تا ضمن حفظ سلامتی جامعه ازنگرانی مردم در مقابل بیماری کرونا بکاهد.

گردش علمی – تحقیقاتی

مدیرکل آموزش و پرورش البرز در این بازدید و نشست گفت: تلاش ها برای گنجاندن فعالیت های موسسه رازی در کتب درسی انجام خواهیم داد که البته در حوزه اختیارات وزارت آموزش و پرورش است .

سالار قاسمی اظهارداشت: امروز کشور دارای دانش آموزان و معلمان توانمند، با انگیزه و فعال در امور پژوهشی است که می توان با فراهم کردن بستر گردش علمی – تحقیقاتی از ظرفیت های موسسه رازی برای شکوفایی استعدادهای آنان استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: استان البرز اکنون پنج هزار دانش آموز در مدارس تیزهوشان و تعداد زیادی دانش آموز عضو پژوهش سراهای دانش آموزی دارد که می توان از ظرفیت بالای آن ها استفاده کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: دانش آموزان در بازدید از موسسه واکسن و سرم سازی رازی می توانند در انجام پروژه های تحقیقاتی دلگرم و به آینده امیدوار تر شوند.

دراین بازدید دبیران زیست شناسی و مدیرکل آموزش و پرورش از موزه روابط عمومی، بخش جانوران سمی و سایت کارآزمایی واکسن رازی کووپارس بازدید کردند.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۴ هزار فرهنگی دارد.

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی سال ۱۳۰۳ در حصارک کرج تاسیس شده است که ساخت واکسن های مختلف انسانی و حیوانی مهمترین دستاوردهای این موسسه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری