قاضی زاده هاشمی; مسیر تبدیل به تمدن اسلامی از نهاد دانشگاه می گذرد


قاضی زاده هاشمی; مسیر تبدیل به تمدن اسلامی از نهاد دانشگاه می گذرد

شهرری ـ ایرنا ـ معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه ایجاد تمدن اسلامی نیازمند آموختن کامل علوم مختلف و سپس تولید علم در تمامی عرصه‌ها است، گفت: این مسیر فقط از نهاد مقدس دانشگاه می گذرد.

به گزارش ایرنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عصر سه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه شاهد به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو، اظهار داشت: اساتید و دانشجویان در وهله اول باید علوم مختلف را به خوبی بیاموزند و سپس با خلاقیت و نوآوری های خودشان اقدام به تولید علم بکنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه طراز انقلاب باید براساس بیانیه گام دوم انقلاب حرکت کند و در راه توسعه علمی کشور بکوشد، عنوان کرد: تربیت نیروی انسانی قوی، ایجاد فنآوری های نوین برای خلق قدرت در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی، کادر سازی به معنای فیلسوف پروری از جمله اقدامات دانشگاه ها در گام دوم انقلاب باشد.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: دانشگاه طراز انقلابی محلی است که راهبری و سیاستگذاری اصلی نظام اسلامی ایران از آن می گذرد و هدف نهایی آن نیز ایجاد قدرت و ثروت ملی است.

وی با بیان در ایجاد تمدن اسلامی ما هنوز در ابتدای راه هستیم، بیان داشت: آثار تمدن اسلامی نیز در تاریخ از قرن چهارم هجری به بعد آغاز شد درست در جایی که امام باقر(ع) و امام صادق(ع) علم را از حالت ترجمه خارج کرد و به پرورش نخبگان روی آوردند.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: هم اکنون که سرعت انتقال اطلاعات و داده ها بسیار بیشتر از هر زمان دیگر در تاریخ است باید دانشجویان و استادان ایرانی از آن در جهت تولید قدرت و ثروت برای کشور استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ایجاد دانشگاه های قوی از لحاظ علمی امروز یکی از مولفه ها و راهبردهای اصلی کشور های قدرتمند است، افزود: همانگونه که شاهد هستیم تمامی کشورهای توسعه یافته سرمایه گذاری اصلی خود را در دانشگاه ها انجام می دهند.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: تمامی قدرت های جهانی می دانند که تولید ثروت و قدرت فقط از طریق تولید علم و دانش می گذرد و در این راه باید به نخبه پروری و ایجاد زیرساخت های مناسب برای این کار روی آورد.

وی با اشاره به اینکه ایران در دوران هخامنشی به ۴۴ درصد جمعیت جهان حکومت می کرد، گفت: اقتصاد حکومت هخامنشی بر پایه تولید علم با ایجاد نظامیه ها، تجارت عمده از شرق تا غرب جهان و هنر استوار بود که در این زمینه هنرمندان زیادی در حوزه موسیقی، نقاشی و سایر هنرها داشتند.

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: میزان شکوفایی علمی و توسعه کشور در طول ۴۰ سال گذشته با تمامی توطئه ها و مشکلات مختلف داخلی و خارجی از تمامی دوره های تاریخی بالاتر است و باید همچنان قدرتمند تر از گذشته ادامه داشته باشد.

۳ هزار میلیارد تومان از مطالبات ایثارگران طی ۲ سال گذشته پرداخت شده است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه این نشست در جواب سوالات دانشجویان در خصوص تجمعات ایثارگران در مقابل ساختمان بنیاد شهید، گفت: ایثارگران به دنبال مطالبات صنفی که برخی در چهارچوب قانون است و برخی نیز فراتر از قانون می باشد اجتماع کردند که در این حوزه از ۲ سال گذشته تاکنون سه هزار میلیارد ریال از مطالباتشان پرداخت شده است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از مطلبات ایثارگران سال ۹۹ و یکهزار و ۳۰۰ میلیون تومان از مطالباتشان نیز در سال ۱۴۰۰ تامین شده است، گفت: نبود اعتبارات دولتی و همچنین یک اشتباه محاسباتی در خصوص حقوق ایثارگران از جمله دلایل برخی تجمعات این قشر معظم بوده است.

وی تاکید کرد: اجرای قانون جامع ایثارگران در حوزه پرداخت حقوق و مطالبات این قشر یکی از مهمترین دغدغه های بنیاد شهید و امور ایثارگران است که در حال پیگیری آن هستیم.

به گزارش ایرنا، مراسم روز ۱۶ آذر(روز دانشجو) در دانشگاه شاهد عصر امروز سه شنبه با حضور سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از دانشجویان و استادان این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم، دانشجویان در حوزه های مختلف توسعه و راهبرد اصلی دانشگاه شاهد، نحوه نظارت بر عملکرد مسئولان دانشگاه شاهد، برخی مشکلات جانبازان، ایثارگران و خانواده های معظم شهدا از قاضی زاده هاشمی طرح سوال و پرسش کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی