مجلس یادبود آیت الله حاج شیخ نورالدین حیدری زنجانی برگزار شد


مجلس یادبود آیت الله حاج شیخ نورالدین حیدری زنجانی برگزار شد

زنجان _ ایرنا_ مراسم بزرگداشت آیت‌الله نورالدین حیدری زنجانی با حضور گسترده مردم و مسوولان استان در محل امامزاده سید ابراهیم (ع) برگزار شد.

این مراسم روز سه شنبه با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، استاندار، فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج)، اعضای شورای اداری، شماری از بسیجیان، اقشار مختلف جامعه، نیروهای لشکری، کشوری، کسبه، بازاریان و مردم شهید پرور استان زنجان، با شکوه برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، در این آیین با تاکید بر اینکه انسان باید همواره توجه کند که فلسفه وجود او و زندگی دنیوی چیست، گفت: همواره باید توجه داشته باشیم که از کجا آمده ایم برای چه آمده و به کجا می‌رویم.
حجت الاسلام با بیان اینکه آغاز زندگی با اراده انسان نبوده و رفتن از این دنیا نیز به انتخاب او نیست، افزود: هیچکس از ساعت، روز، ماه و یا سال مرگ خود خبر ندارد اما نباید فراموش کنیم که همه مسافر هستیم و باید روزی از این دنیا برویم.
امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه کیفیت زندگی مهمتر از کمیت زندگی است، گفت: باید طوری زندگی کنیم که هنگام عزیمت به دنیای آخرت، سبکبال باشیم بنابراین باید از این فرصتی که خدای متعال در اختیار انسان قرار می دهد، در راستای رشد و تعالی خود و دیگران استفاده کند.
حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه آغاز و پایان زندگی دست خداست، اظهار داشت: خداوند همواره این فرصت را به بشر داده است که هرجا خطایی کرد دوباره به سوی او باز گردد همانگونه که می گوید بنده واقعی من به سوی من بازآی که فقط در این صورت آرامش خواهی گرفت.
دکتر حیدری فرزند آیت‌الله نورالدین حیدری زنجانی هم در این مراسم با قدردانی از حضور مسئوولان و اقشار مختلف مردم در این مراسم با بیان اینکه آیت‌الله حیدری زنجانی از خطه زنجان پایتخت شور و شعور حسینی و بسیجیان تیپ انصارالمهدی(عج) زنجان بود، گفت: تیپ انصارالمهدی زنجان علما و شهدای بزرگ بسیاری را تقدیم جهان اسلام کرده است.
وی با اشاره به ویژگی‌های آیت‌الله نورالدین حیدری زنجانی هم افزود:این عالم بزرگ، همواره عامل وحدت بین علمای شیعه و سنی بود.
حیدری رسیدگی به محرومین و مستضعفان را از دیگر ویژگی های بارز آیت الله حیدری زنجانی برشمرد و گفت: رسیدگی به وضعیت محرومان و مستمندان دغدغه همیشگی او بود.

آیت‌الله نورالدین حیدری زنجانی که متولد یکی از روستاهای شهرستان ماهنشان استان زنجان است، در ۱۱ آذرماه امسال، در سن ۸۲ سالگی دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش احمد حیدری پیوست.
گفتنی است که آیت‌الله حیدری، نخستین نماینده حضرت امام خمینی (ره) در سپاه کردستان بود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت بیت کوین و 5 ارز دیجیتال مهم، امروز 19 اردیبهشت 1403