احکام 11 نفر از متهمان تخلفات اداری استان سمنان صادر شد


احکام 11 نفر از متهمان تخلفات اداری استان سمنان صادر شد

سمنان- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز سمنان گفت: احکام 11 نفر از متهمان پرونده تخلفات مالی و ارتشاء در مجموعه یکی از دستگاه‌های دولتی شهرستان گرمسار در شعبه 102 دادگاه کیفری 2 شهرستان سمنان صادر شد.

به گزارش ایرنا، محمدشریف ابراهیمی روز چهارشنبه به رسانه ها اظهار داشت: پرونده‌های این ۱۱ نفر در مجموع در قالب ۶ اتهام در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ شهرستان سمنان در دست بررسی بود که اکنون رأی نهایی صادر شد.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیم نهایی دادگاه، متهمان به اتهام پرداخت رشوه، ارتکاب ۱۱ فقره اخذ رشوه، تضییع اموال و وجوه دولتی، ارتکاب یک فقره اختلاس از حساب بانکی، فاکتورسازی صوری و تزویر از طریق صحیح جلوه دادن امر باطل و تضییع حقوق اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرمسار محکوم شدند.

وی اضافه کرد: متهم اصلی پرونده، رئیس سابق اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان گرمسار بود و بقیه افراد از سرمایه‌گذاران و کارخانه‌داران گرمسار هستند که مجبور به پرداخت رشوه به او شده بودند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: مدیر متخلف با گرفتن رشوه از واحدهای صنفی و شرکت‌های تولیدی دارای اتباع خارجی بدون پروانه کار در شهرستان گرمسار مبلغ جریمه را کاهش می‌داد.

وی اضافه کرد: یک فقره اختلاس از حساب بانکی مجموعه ورزشی زیر نظر اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان گرمسار، فاکتورسازی صوری و تزویر از طریق صحیح جلوه دادن امر باطل با تنظیم فاکتور خرید رنگ مصرف‌شده برای ساختمان اداره، در حالی که رنگ تهیه‌شده اهدایی بود، تضییع حقوق اداره کار از جمله موارد تخلف در این پرونده است.

وی افزود: بر اساس رأی صادره برای متهم اصلی پرونده، بزه انتسابی به نامبرده محرز و مسلم مستند به ماده سه قانون تشدید مجازات مرتکبان ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری تشخیص داده و نامبرده به تحمل پنج سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی معادل مال مأخوذه، یک سال انفصال موقت از خدمات دولتی، ۴۰ ضربه شلاق تعزیری و ضبط وجوه مأخوذه به نفع دولت محکوم شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سمنان گفت: دادگاه در خصوص اتهام متهمان دیگر مبنی بر پرداخت رشوه با توجه به محتویات پرونده و دفاعیات بلاوجه نامبردگان، مستند به ماده ۵۲۹ از قانون تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، آنان را به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم کرد؛ اما مجازات آنها به مدت یک سال تعلیق شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!