کمیته امداد گناباد رتبه نخست استانی را در جذب تسهیلات اشتغال کسب کرد


کمیته امداد گناباد رتبه نخست استانی را در جذب تسهیلات اشتغال کسب کرد

گناباد- ایرنا- رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گناباد گفت: این نهاد امسال رتبه نخست جذب تسهیلات اشتغال تبصره 16 را در بین شهرستانهای خراسان رضوی به خود اختصاص داد.

هادی آریان‌نژاد روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۶ (مخصوص نهادهای حمایتی) گناباد ۸۶ درصد توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان جذب شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۳۰۰ نفر از جوانان جویای کار زیرپوشش این نهاد متقاضی ایجاد اشتغال هستند و طرحهای خود را ارایه کرده‌اند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گناباد گفت: در صورت افزایش اعتبارات اشتغالزایی تبصره ۱۶ امکان جذب و پرداخت مقادیر بیشتر تسهیلات و ایجاد فرصتهای شغلی بیشتر برای افراد زیرپوشش این نهاد وجود دارد.

وی به هوشمندسازی خدمات ارائه شده به مددجویان زیرپوشش اشاره و بیان کرد: زیرساختهای لازم برای این اقدام ایجاد شده و در آینده نزدیک تمامی فعالیتهای داخلی و ارائه خدمات به مددجویان در بستر اینترنت و فضای الکترونیک با کیفیت و اثربخشی بیشتری انجام می شود.
آریان‌نژاد، سرعت بخشی و کاهش هزینه ها را از دستاوردهای مهم هوشمندسازی در ارائه خدمات به مددجویان دانست و افزود: تا پایان آذر ماه جاری تمامی سامانه و مشخصات مددجویان شهرستان به روزرسانی می‌شود لذا از ابتدای دی ماه آینده شهروندان می‌توانند با سامانه هوشمند درخواست خود را به کمیته امداد ارائه کنند تا پس از آن نیازمندیهای مددجویان و افراد متقاضی خدمات در سریعترین زمان ممکن از طریق بستر اینترنت مورد رسیدگی و پاسخگویی قرار گیرد.

وی ادامه داد: پس از ثبت نام در سامانه هوشمند کمیته امداد اطلاعات به‌روزرسانی و توسط مددکاران راستی‌آزمایی می‌شود.

از مجموع چهار هزار و ۳۸۰ خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) گناباد سه هزار و ۲۰۰ خانوار زیرپوشش دائم و بقیه ازطریق تبصره ۱۴ بطور موقت زیرپوشش قرار گرفتند که تمامی این افراد باید در این سامانه ثبت نام شوند و تاکنون هفت درصد خانوارهای زیرپوشش ثبت نام کرده‌اند.

بیش از هشت هزار مددجو در قالب چهار هزار و ۳۸۰ خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) گناباد قرار دارند و ۴۳ دانشجو و طلبه، ۳۵۷ دانش آموز، ۱۲۰ یتیم و ۲۵۰ فرزند محسنین نیز از خدمات حمایتی این نهاد برخوردارند.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر یعنی