آمار خیره‌کننده در نبردهای هوایی/ ژستد روی هوا راه می رود (عکس)


آمار خیره‌کننده در نبردهای هوایی/ ژستد روی هوا راه می رود (عکس)

رودی ژستد با پاس گلی که به یزدانی داد، از بار انتقاداتی که به او وارد شده بود را کاست و حالا دیگر وقت گلزنی این مهاجم 192 سانتی متری فرا رسیده است.

به گزارش "ورزش سه"، اوضاع در دستگردی برای رودی ژستد به بهترین شکل ممکن پیش رفت و شاید اگر او می توانست دروازه پیکان را باز کند، شب فوق العاده ای را برای خودش و استقلال می ساخت. مهاجم خارجی آبی ها که زیر فشار شدید رسانه ها و هواداران بود ولی امروز در حد یک مهاجم تاپ و درجه یک خارجی خودش را در زمین نشان داد.

کافی است نگاهی به آمار نبردهای هوایی ژستد بیندازید. او در 14 نبردی که روی هوا با بازیکنان پیکان داشت، در 11 مورد آن سربلند بیرون آمد. پیروزی در 11 نبردهوایی برابر خط دفاعی حریف، آمار بسیار خوبی برای این مهاجم بلند قامت و 192 سانتی متری محسوب می شود که بارها خط دفاعی حریف را آزار داد و حتی زمینه ساز گل نخست تیمش بود.

آمار خیره‌کننده در نبردهای هوایی/ ژستد روی هوا راه می رود (عکس)

ژستد در 4 دیداری که برابر فجرسپاسی، نساجی، صنعت نفت و پرسپولیس به میدان رفته بود، نشان داد که با تیم هماهنگ نیست و در امر گلزنی و گلسازی ناکام بود. اما این بازیکن از دیدار دربی 97 نشان داد که نسبت به دیدارهای قبل پیشرفت محسوسی داشته است و اگر موعود بنیادی فر تکل فرشاد فرجی به روی پای او را پنالتی اعلام می کرد، روند گلسازی او از شهرآورد بزرگ پایتخت آغاز می شود.

در لحظاتی که آبی ها با پخش توپ از راست به چپ و از چپ به راست و پاس های در عمق به دنبال باز کردن سد دفاعی پرتراکم و شلوغ پیکان بودند، این تیم در رسیدن به هدفش ناکام بود ولی یک ارسال و اثرگذاری مهاجم فرانسوی الاصل استقلال کافی بود تا سیاوش یزدانی پس از 53 مسابقه برای تیمش گلزنی کند.

آمار خیره‌کننده در نبردهای هوایی/ ژستد روی هوا راه می رود (عکس)

در دقیقه 31 ارسال کرنر مهدی مهدی پور که روی شوت دیدنی نیک نفس به دست آمده بود، در دهانه دروازه فرود آمد. حمله وران استقلال فرستادن این توپ به درون دروازه پیکان بلند شده بودند و مدافعین میزبان نیز برای دفع توپ در تلاش بودند ولی ژستد بالاتر از همه آنها با یک ضربه سر روی توپ اثر گذاشت و در دهانه دروازه بهترین فرصت ممکن برای سیاوش یزدانی پیش آمد و مدافع پیش تاخته آبی ها دروازه کرمانشاهی را باز کرد.

ژستد که در این صحنه با پروازی دیدنی یک سر و گردن از سایر بازیکنان بالاتر بود، توانست بالاخره نخستین اثرگذاری خود را روی یکی از گل های استقلال به ثبت برساند. مهاجمی که مورد انتقاد زیادی قرار گرفته بود و حالا می تواند با این پاس گل، از زیر فشارها خارج شده و در دیدارهای فوق العاده حساسی که تیم مجیدی در 5 هفته آینده پیش رو دارد، به کمک استقلال بیاید.

آمار خیره‌کننده در نبردهای هوایی/ ژستد روی هوا راه می رود (عکس)

البته رودی ژستد در این پیکار 3 مرتبه برای گلزنی تلاش کرد. در مرتبه نخست، آقاسی در دقیقه 9 یک پرتاب بلند را به روی دروازه ارسال کرد که ژستد بالاتر از همه با یک ضربه سر دیدنی در آن شلوغی توپ را به سمت دروازه پیکان زد که کرمانشاهی آن را به خوبی مهار کرد. او سپس در دقیقه 16 با یک شوت دیدنی و محکم از پشت محوطه جریمه دروازه حریف را تهدید کرد و سرانجام در دقیقه 27 ارسال یامگا روی نقطه پنالتی به ژستد رسید و این بازیکن با یک ضربه قیچی برگردان تماشایی تا آستانه گلزنی نیز پیش رفت ولی توپ او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

ژستد در این مسابقه 70 درصد پاس هایش نیز سالم بودند و به طور کلی روز خوبی را در استادیوم دستگردی سپری کرد. حالا این مهاجم فرانسوی الاصل که تابعیت کشور بنین را قبول کرد، می تواند با روحیه بالا در بازی های بعدی تیمش حاضر شده و برای استقلال گلزنی کند. دیدار با سپاهان می تواند بهترین انتخاب ژستد برای آغاز گلزنی هایش باشد.

آمار خیره‌کننده در نبردهای هوایی/ ژستد روی هوا راه می رود (عکس)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022