طرز تهیه کتلت لوبیا سبز


طرز تهیه کتلت لوبیا سبز

کتلت لوبیا سبز یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود

طرز تهیه کتلت لوبیا سبز
مواد لازم برای ۴ نفر
لوبیا سبز ۵۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
سیب زمینی ۱ عدد بزرگ
پیاز ۱ عدد بزرگ
تخم مرغ ۲ عدد
آرد گندم ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه، پاپریکا و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه کتلت لوبیا سبز

مرحله اول

برای تهیه کتلت لوبیا سبز مجلسی ابتدا لوبیا سبز را و سیب زمینی را به خوبی می شوییم، سپس لوبیا سبز را به صورت تکه های یک سانتی متری خرد می کنیم. در ادامه لوبیا سبز و سیب زمینی را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله یک لیوان آب به قابلمه اضافه کرده و آنرا روی حرارت متوسط قرار می دهیم. حالا اجازه می دهیم سیب زمینی و لوبیا سبز به طور کامل بپزند و آب درون قابلمه به طور کامل کشیده شود.

مرحله سوم

پس از اینکه سیب زمینی و لوبیا سبز به طور کامل پختند، پوست سیب زمینی را جدا کرده و آنرا درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه سیب زمینی را با استفاده از گوشتکوب یا پشت قاشق به طور کامل له می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله لوبیا سبز را به سیب زمینی اضافه کرده و به خوبی با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس کاسه را کنار می گذاریم تا مواد خنک شوند. در ادامه پیاز را با رنده ریز رنده کرده و آب اضافی اش را می گیریم.

مرحله پنجم

پس از خنک شدن مواد، پیاز رنده شده را به همراه گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، آرد و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پاپریکا به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی زیر و رو می کنیم تا با هم مخلوط شوند.

مرحله ششم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، دستانمان را مرطوب کرده و به اندازه یک نارنگی از مایه کتلت بر می داریم و آنرا به صورت گرد شکل می دهیم.

مرحله هفتم

سپس با کف دست آنرا کمی فشار می دهیم تا قطرش کم شود. در ادامه کتلت را درون روغن داغ می اندازیم و اجازه می دهیم سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کتلت به طور کامل سرخ شد، آنرا بر می گردانیم.

مرحله هشتم

به همین ترتیب تمام مایه کتلت را آماده کرده و درون روغن سرخ می کنیم. پس از اینکه کتلت ها به طور کامل سرخ شدند، روغن اضافی شان را با دستمال حوله ای می گیریم، سپس به همراه نان و مخلفات دلخواه سرو می کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی