ترویج فرهنگ کتابخوانی با اجرای طرح ملی شنبه‌ های کتاب در کانون «منتظران ظهور» کازرون


ترویج فرهنگ کتابخوانی با اجرای طرح ملی شنبه‌ های کتاب در کانون «منتظران ظهور» کازرون

در راستای طرح ملی «شنبه های کتاب» مساجد کتاب «شطرنج با ماشین قیامت» نوشته «حبیب احمدزاده» توسط کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون برای علاقه مندان معرفی شد.

«محمدجعفر شفیعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: در راستای طرح ملی «شنبه های کتاب» مساجد کتاب «شطرنج با ماشین قیامت» نوشته «حبیب احمدزاده» توسط کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون برای علاقه مندان معرفی شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون اظهار داشت: یکی از راه های دستیابی به پیشرفت علمی و فرهنگی، گسترش و تقویت دانش و بینش نسل امروز و فردا است و این مهم بدون همه گیر کردن فرهنگ مطالعه میسر نیست.

وی با اشاره به اینکه امروزه با ورود رسانه های تصویری گرایش به مطالعه کمتر شده است، افزود: یکی از عواملی که باعث شده است انسان کمتر در راه کتاب و مطالعه گام بردارد، شبکه‌های مجازی است که جای خود را به مطالعات سنتی داده و به تدریج ما را از روش‌های مطالعه کتاب، دور کرده است

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون با بیان اینکه مقوله کتاب و کتابخوانی در رشد حیات اجتماعی تاثیر بسزایی دارد، خاطر نشان کرد: ما زمانی می‌توانیم با کتاب مأنوس شویم که شرایط مناسب برای مطالعه را داشته باشیم و این شرایط را هم خود ما باید فراهم کنیم.

شفیعی تصریح کرد: اگر این انگیزه را در خود ایجاد کنیم و کتاب را جزء بیشتری از زندگی و نیازهای طبیعی خود بدانیم، بدون تردید کتابخوانی را نه فقط در زندگی، بلکه در جامعه نیز فرهنگ‌سازی خواهیم کرد.

وی لازمه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را اجرای مستمر طرح ملی «شنبه های کتاب مساجد» دانست و گفت: کتاب«شطرنج با ماشین قیامت» یک اثر فلسفی اجتماعی درباره سه روز از زندگی یک بسیجی هفده ساله در شهری است که توسط عراقی ها محاصره شده است. او دیده بان توپخانه است اما به رغم میل باطنی اش مسئولیت وانت غذا به او محول می شود و او باید علاوه بر غذارسانی به رزمندگان، به سه نفر از آدم های عجیب و غریبی که شهر را ترک نکرده اند، هم غذا بدهد. عراقی ها به سیستم رادار پیشرفته عربی مجهز شده اند و او به دنبال آن می گردد. این سیستم رادار همان ماشین قیامتی است که نویسنده برای یافتن آن با استناد به سه قسمت از کتاب مقدس قرآن، انجیل و تورات، فلسفه آفرینش انسان و زندگی اش در آخرت را از دیدگاه یک بسیجی نوجوان، روسپی زمان شاه و مهندس بازنشسته پالایشگاه آبادان که ترکیبی از گناه و بی گناهی، سادگی و مکاری و تقدس و کفر هستند، بازخوانی می کند.

گفتنی است کتاب «شطرنج با ماشین قیامت» نگاه جدید و نوگرایانه به مقوله دفاع مقدس دارد و بیانگر این است که دفاع مقدس زمینه های رشد نسلی را به وجود آورده است.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟