ماهانه 4.4 میلیون قطعه جوجه ریزی در آذربایجان غربی انجام می شود


ماهانه 4.4 میلیون قطعه جوجه ریزی در آذربایجان غربی انجام می شود

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: میانگین جوجه ریزی ماهانه در مرغداری های استان چهار میلیون و 400 هزار قطعه و شامل مرغ گوشتی بوده است.

اکبر کرامتی روز یکشنبه در جلسه برنامه ریزی برای تولید گوشت مرغ گرم و خرید تضمینی توسط شرکت پشتیبانی امور دام آذربایجان غربی افزود: نیاز روزانه استان برای تامین گوشت مرغ گرم در حدود ۲۴۰ تن است که بیش از این مقدار در استان روزانه گوشت مرغ تولید و روانه باز مصرف می شود.

وی با بیان اینکه طی آبان ماه سال جاری میزان جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان چهار میلیون و ۴۲۹ هزار قطعه بود اضافه کرد: در مهرماه امسال به دلیل بروز برخی بیماری ها در واحدهای مرغداری و افزایش فاصله جوجه ریزی و کاهش ۲۰ درصدی ظرفیت جوجه ریزی در مرغداریها میزان جوجه ریزی کاهش یافته و موجب کمبود گوشت مرغ در نیمه دوم آبان و نیمه اول آذرماه سالجاری شده بود.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: با رایزنی های انجام گرفته سه هزار و ۵۰۰ تن برای استان سهمیه گوشت منجمد مرغ پیگیری و اخذ شد که از ۱۵ آبان تا کنون در سطح استان در حال توزیع است که باعث تثبیت قیمتها و ایجاد تعادل در سطح بازار برای جبران کمبود مرغ گرم شد.

وی افزود: همزمان با ۲۰ آذرماه، مقدار ۲۶۱ تن گوشت مرغ گرم در سطح بازار استان توزیع شده است و برای نظارت بیشتر در بازار نیز یکهزار و ۲۰۰ مورد نظارت و بازرسی از مراکز عرضه گوشت مرغ انجام شده است.

کرامتی با اشاره به اینکه با آغاز فعالیت و برنامه های اجرایی قرارگاه تامین امنیت غذایی استان ،مسئولیت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی به جهاد کشاورزی واگذار شده است، اضافه کرد: تثبیت قیمت ها و عرضه گوشت مرغ با قیمت مصوب در سطح بازار و فروشگاه های توزیع استان آذربایجان غربی محقق شده و آرامش در سطح بازار عرضه گوشت مرغ استان حاکم شده است.

وی افزود: وظیفه ما حمایت از تولید و تولید کنندگان در بخش کشاورزی است و همه تلاش ما بر این است که در مسیر رفع موانع تولید و تسهیلگری در بخش کشاورزی حرکت کنیم و گام های موثری برداریم.

کرامتی بیان کرد: باید تشکلها و اتحادیه ها در امر مدیریت و تصمیم سازی در برنامه های اجرایی مشارکت داشته باشند تا بتوانیم تصمیم گیری جامع و هدفمندی برای ایجاد تعادل و آرامش در امر عرضه و تقاضا در بازار و تامین امنیت غذایی مردم داشته باشیم.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای ۷۶۵ مرغداری فعال است که علاوه برتامین نیاز داخل استان به سایر استانها نیز مرغ صادر می کند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


70 عکس صبح بخیر انگیزشی با جملات مثبت و امید بخش