طرز تهیه پیتزا کالزونه


طرز تهیه پیتزا کالزونه

پیتزا کالزونه یکی از انواع پیتزاهای خوشمزه ایتالیایی است که با مواد متنوعی تهیه می شود

طرز تهیه پیتزا کالزونه
مواد لازم برای ۲ نفر
آرد سفید ۵۰۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
شیر ولرم ۲۵۰ میلی لیتر
روغن مایع ۶ قاشق سوپخوری
مایه خمیر فوری ۱ قاشق سوپخوری
نمک ۱ قاشق چایخوری
شکر ۱ قاشق سوپخوری
مواد میانی پیتزا
سینه مرغ ۱ عدد
قارچ ۳۰۰ گرم
پنیر پیتزا ۲۵۰ گرم
آویشن ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

دستور پخت پیتزا کالزونه

مرحله اول

برای تهیه پیتزا کالزونه ایتالیایی ابتدا شکر را به همراه خمیر مایه فوری و شیر ولرم با هم داخل یک کاسه مناسب ترکیب می کنیم، سپس درب کاسه را می گذاریم. در ادامه کاسه را به مدت ۷ دقیقه در یک جای گرم قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله روغن مایع را به همراه نمک و تخم مرغ با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس خمیر مایه عمل امده را به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه آرد را دو مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا مواد را با قاشق چوبی مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود، سپس سطح کار را آردپاشی می کنیم و خمیر را به سطح کار منتقل می کنیم. در ادامه خمیر را با دست به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه ورز می دهیم تا کاملا یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا یک کاسه مناسب را با روغن کمی چرب می کنیم، سپس خمیر را در وسط کاسه قرار می دهیم. در ادامه کاسه حاوی خمیر را به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت در یک جای گرم قرار می دهیم تا خمیر ور بیاد و حجمش دو برابر شود.

مرحله پنجم

در همین حین سینه مرغ را به همراه ۲ پیمانه آب و مقداری نمکف فلفلس یاهو ادویه داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا بپزد. پس از اینکه گوشت مرغ پخت آنرا به صورت ریش ریش خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله ششم

در این مرحله قارچ را به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم تا آب اضافی قارچ به طور کامل کشیده شود، سپس گوشت مرغ را به همراه مقداری ادویه اضافه می کنیم و با هم تفت می دهیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله هفتم

پس از اینکه خمیر آماده شد، آنرا روی سطح کار ورز می دهیم تا هوای اضافی موجود در خمیر خارج شود. در ادامه خمیر را به چونه های کوچکتر تقسیم می کنیم، سپس هر چانه را به صورت گرد روی سطح کار باز می کنیم.

مرحله هشتم

حالا نصف خمیر را با سس پیتزا پوشش می دهیم، سپس مقداری از قارچ و مرغ روی خمیر می ریزیم و مقداری آویشن و پنیر پیتزا روی مواد می ریزیم، سپس نصف خمیر را روی مواد بر می گردانیم و لبه های انرا مانند پیراشکی روی هم قرار می دهیم.

مرحله نهم

در ادامه لبه های خمیر را با چنگال روی هم فیکس می کنیم. به همین ترتیب تمام پیتزاها را آماده می کنیم، سپس داخل سینی فر می چینیم. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله دهم

حالا روی پیتزاها را با پنیر می پوشانیم و برای تزیین روی پیتزا می توانیم از قارچ یا فلفل دلمه ای خرد شده استفاده کنیم. حالا پیتزاها را به مدت ۳۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا اماده شوند. برای طلایی شدن پنیر روی پیتزا چند دقیقه گریل را روشن می کنیم.

منبع :sweet.home123

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل