طرح ساماندهی کلارود بابل بار دیگر بررسی می‌شود


ساری -  ایرنا - مدیر مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای مازندران...
ساری - ایرنا - مدیر مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت که طرح لایروبی کلارود در مناطق بالادست پل دیوا در بخش بندپی غربی بابل که طی هفته های گذشته به دغدغه روستاییان منطقه تبدیل شده بود ، دوباره بررسی و کارشناسی می‌شود.

به گزارش ایرنا ، ارائه طرح جدید لایروبی کلارود این نگرانی از تکرار خسارات ناشی از لایروبی ناقص سال ۹۴ را برای اهالی روستاهای منطقه زنده کرد و آنان را بر آن داشت تا پویشی برای جلوگیری از این کار تشکیل دهند و خواستار تجدید نظر در اجرای طرح با هدف تکرار نشدن نقایص لایروبی ۶ سال پیش شوند.

بررسی میدانی خبرنگار ایرنا هم نشان داد که لایروبی ناقص رودخانه کلارود در سال ۹۴ سبب شده بود تا بخشی از شالیزارهای منطقه به خاطر پایین رفتن بیش از حد بستر رودخانه بر اثر برداشت زیاد مصالح از دسترسی به آب رودخانه محروم شوند. اهالی روستای « دیوا » که بیشترین خسارت را از لایروبی سال ۹۴ دیدند ، این بار هشدار دادند که دستکم ۷۰۰ هکتار از شالیزارهایشان در صورت لایروبی ناقص در معرض خشکیدن قرار می گیرد.

رودخانه کلارود بابل که از کوه‌های البرز مرکزی در بخش بندپی غربی بابل و از ارتفاع ۲ هزار و ۲۰۰ متری فیلبند سنگچال سرچشمه می گیرد ، بعد از طی مسیر ۶۰ کیلومتری و گذر از قلب جنگل های هیرکانی در نهایت در محدوده شهر بابل به رودخانه بابلرود می ریزد.

حامد عبداللهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : یک تیم فنی و کارشناسی به مناطق بالادست پل دیوا اعزام می شود و به صورت فنی دوباره طرح لایروبی را مورد بررسی قرار می دهد.
وی ادامه داد : اگر ضرورتی برای لایروبی مناطق بالا دست پل دیوا وجود نداشته باشد این طرح متوقف می شود و لایروبی جدید در مناطق بالادست پل دیوار انجام نخواهد شد.
عبداللهی گفت : همان مکان هایی که دهیار روستای دیوا اعلام کرده بود که کلارود نیاز به ساماندهی دارد به همراه تیم کارشناسی بازدید خواهد شد و اگر ببینیم لایروبی ضرورتی ندارد این طرح کنسل می شود .

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته