فلسفه سازمان آتش‌نشانی و خدمات شهرداری خرم‌آباد بر آموزش و ورزش استوار است


فلسفه سازمان آتش‌نشانی و خدمات شهرداری خرم‌آباد بر آموزش و ورزش استوار است

سرپرست سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد گفت: فلسفه سازمان آتش‌نشانی و خدمات شهرداری خرم‌آباد بر آموزش و ورزش استوار است.

مهرداد علی پناه در آیین تجلیل از قهرمانان و برندگان اولین جشنواره فرهنگی و ورزشی سازمان آتش نشانی که به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج با حضور جمعی از آتش‌نشانان و مسئولان برگزار شد، بیان کرد: این مسابقات در ۴ رشته مسابقات شطرنج، فوتبال دستی، طناب کشی و عملیاتی ورزشی که ترکیبی و مخصوص آتش‌نشانی است برگزار شد.

وی ادامه داد: دو برنامه فرهنگی شامل تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دوم سوالات اختصاصی ویژه آتش نشانان و هفته بسیج بود که برگزار شد.

این مسئول اضافه کرد: فلسفه سازمان آتش‌نشانی و خدمات شهرداری خرم‌آباد بر دو محور آموزش و ورزش استوار است .

وی بیان کرد: آموزش به منظور تسهیل یادگیری انجام می‌شود، هر وقت آموزش به درستی انجام شود خطرات کمتر می‌شود.

علی پناه گفت: برای پرسنل آتش‌نشانی ورزش باید یک ضرورت باشد چرا که در مواقع بحرانی بهتر عمل کنند و سلامت کافی را داشته باشند و می‌توانند خدمات بهتری را ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های خوبی داریم، طی ماه آینده مسابقات استانی آتش‌نشانان به میزبانی شهر خرم‌آباد برگزار می‌شود و سال آینده مسابقات کشوری را برگزار می‌کنیم.

سرپرست سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای توسعه سازمان آتش‌نشانی انجام می‌شود، بیان کرد: در خصوص نردبان ۳۲متری کارهای اداری آن انجام شده و تامین اعتبار شده است.

این مسئول گفت: پرسنل آتش نشانی می‌بایست ورزش را به عنوان یک ضرورت در دستور کار خود قرار دهند که در مواقع بحرانی اگر پرسنل از لحاظ جسمانی سلامت لازم را داشته باشند قطعاً می توانند در مواقع بحرانی بهتر عمل کرده و خدمات مطلوب‌تری را به شهروندان ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه‌های آتش نشانی به جز یک ایستگاه سند ملکی ندارند، تاکید کرد: این موضوع در دستور کار قرار دارد که در صورت محقق شدن می توانیم اقدامات خوبی را در راستای توسعه سازمان آتش‌نشانی انجام دهیم.

لازمه مقابله با حوادث داشتن امکانات و تجهیزات است

مهدی پازوکی مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان نیز گفت: در هشت سال دفاع مقدس فضای کشور به شکلی بود که هر روز شاهد از جان گذشتگی و ایثار هموطنان در جبهه‌های نبرد بودیم.

وی با بیان اینکه سال‌ها از دفاع مقدس می‌گذرد و فرهنگ ایثار و شهادت کم‌رنگ می‌شود، افزود: ما باید این فرهنگ را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم، همه ما آن دوران را لمس کرده‌ایم و وظیفه ما این است که نگذاریم این فرهنگ در جامعه فراموش شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگ ایرانی اسلامی است که باعث می‌شود کشور ما روز به روز پیشرفت کند، بیان کرد: زمانی در جبهه‌های جنگ دفاع کردیم امروز در جبهه داخلی دفاع می‌کنیم، تحت شدیدترین تحریم‌های ناجوانمردانه کشورهای دیگر با معیشت و اقتصاد مردم دست و پنجه نرم می‌کنیم و این به نوعی یک دفاع است.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما نتوانیم این فرهنگ را نهادینه کنیم ممکن است در این جبهه کم بیاوریم همه ما وظیفه داریم روحیه شهادت طلبی، ایثار و از خود گذشتگی را در تمام ارکان جامعه نهادینه کنیم تا بتوانیم تاب‌آوری جامعه را در بخش های مختلف را بالا ببریم.

پازوکی بیان کرد: یکی از اهدافی که در سازمان آتش‌نشانی به آن پرداخته می‌شود بحث آمادگی جسمانی است اما آمادگی روحی نیز باید به آن اضافه شود چرا که اگر روحیه ایثار و شهادت طلبی و از خود گذشتگی در پرسنل آتش‌نشانی نباشد قطعا در ماموریت‌های خود موفق نخواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه آتش‌نشانی یک شعل نیست، گفت: آتش‌نشان اگر عشق نداشته باشد، قطعا موفق نخواهد شد، چرا که اگر با عشق وارد این شغل شدید وقت، انرژی، زمان و حتی خانواده را به نوعی در اولویت دوم گذاشتید و وقت خدمت کرده‌اید و همواره منتظر اتفاقی هستید که به ماموریت بروید تا روحیه ایثاری که در مکتبش بزرگ شده‌اید به منصه ظهور بگذارید .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان افزود: در برنامه‌های مختلف از خدمات آتش‌نشانان تجلیل می‌شود که به نظر من هر روز باید این تجلیل و تکریم خدمات اتش‌نشان‌ها در دستور کار ما به عنوان یک شهروند قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...