اکبر کاظمی از وعاظ و پیرغلامان تهران درگذشت + فیلم


اکبر کاظمی  از وعاظ و پیرغلامان تهران درگذشت + فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حاج اکبر کاظمی مفسر قرآن، حافظ نهج‌البلاغه و پیرغلام اهل بیت (ع) امروز سه‌شنبه ۲۳ آذرماه درگذشت. این پیرغلام اهل بیت (ع) از وعاظ بزرگ...

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حاج اکبر کاظمی مفسر قرآن، حافظ نهج‌البلاغه و پیرغلام اهل بیت (ع) امروز سه‌شنبه ۲۳ آذرماه درگذشت.

این پیرغلام اهل بیت (ع) از وعاظ بزرگ مکلا تهران محسوب می‌شد که فرزند میرزا ابوالقاسم عطار و باجناج مرحوم حسن معطر از وعاظ سرشناس تهران بود. او سال‌ها به دلیل بیماری در منزل خانه‌نشین شده بود تا اینکه امروز به دیدار اربابش شتافت.

اکبر کاظمی  از وعاظ و پیرغلامان تهران درگذشت + فیلم
تصویری از مرحوم اکبر کاظمی در کنار استاد غلامرضا سازگار

میرزا ابوالقاسم عطار از دوستان و هم‌نشینان قدیم آیت الله میلانی و سایر بزرگان نجف به شمار می‌رفت. او تحصیلات رسمی حوزوی نداشت اما به سبب کثرت مجالست و موانست با علما، خود نیز از عالمان به حساب می‌آمد. نکته قابل توجه در مورد وی این که با کوچک‌ترین یادی از مصائب اهل بیت (ع) می‌گریست و به این ترتیب از بکائین محسوب می‌شد. منزل شخصی او در حوالی میدان ۱۷ شهریور تهران، محل برگزاری مراسم و مجالس اهل بیت (ع)‌ بود که امروز حسینیه شده است.

مراسم تغسیل و تکفین این مداح، امشب سه‌شنبه ۲۳ آذرماه از ساعت ۱۹ در حسینیه میرزا ابوالقاسم عطار واقع در خیابان ۱۷ شهریور، مقابل ایستگاه ورزشگاه برگزار می‌شود.

اکبر کاظمی  از وعاظ و پیرغلامان تهران درگذشت + فیلم

خبرگزاری فارس درگذشت این مفسر قرآن، حافظ نهج‌البلاغه و پیرغلام اهل بیت (ع) را به خانواده معززش و جامعه هیأتی تهران تسلیت می‌گوید.

فیلمی از روضه‌خوانی مرحوم اکبر کاظمی در حضور امام خمینی (ره) در دهه ۶۰ ـ ایام شهادت حضرت زهرا (س)

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند