جای خالی احمد نور و چالش بزرگ یحیی؛/ پیکان از غیبت این پرسپولیسی خوشحال است! (عکس)


بازی پرسپولیس و پیکان زیرسایه غیبت یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان پرسپولیس برگزار خواهد شد.

به گزارش "ورزش سه"، زمانی که احمد نوراللهی به پرسپولیس ملحق شد، کمتر کسی تصور می‌کرد که در تیمی با حضور بازیکنانی نظیر رضا حقیقی، مهرداد کفشگری و... یک بازیکن جوان بتواند به ترکیب اصلی برسد اما او خیلی زود با شماره 28 و سبک جدیدی از نمایش یک هافبک دفاعی در پرسپولیس، به فهرست یازده نفره رسید و نقشی کلیدی در تیم حمید درخشان پیدا کرد.

پرسپولیس اگرچه لیگ چهاردهم را با ناکامی پشت سر گذاشت اما پیروزی در دو شهرآورد و نمایش‌های جذاب در لیگ قهرمانان آسیا در کنار معرفی پدیده‌هایی چون طارمی و نوراللهی و البته ورود برانکو ایوانکوویچ، هواداران این تیم را امیدوار به آینده کرد؛ یک امید واقعی پیش از روزهای تاریخی.

نوراللهی اگرچه مدتی از ترکیب اصلی خارج شد و به همین خاطر به خدمت سربازی رفت اما مهره‌ای مهم در تمام این سالها برای پرسپولیس بود. در بازگشت به پرسپولیس، از همان بازی با الهلال که با شکست 4-0 پرسپولیس همراه بود، نشان داد که چه انگیزه‌ای دارد و در ادامه به هافبک دفاعی فیکس قرمزها بدل گشت.

او هافبک دفاعی کلاسیکی نبود که با استفاده از توانایی جنگندگی دوئل‌ها را به سود خود خاتمه دهد و مشخصه‌هایی را داشت که پرسپولیسی‌ها را به یاد بازیکنی نظیر کریم باقری می‌انداخت؛ البته با ظرافت بیشتر. اگرچه در همان فصل نخست و بازی با سایپا موفق به گلزنی شد اما با ورود گابریل کالدرون بود که نقش گلزنی را بیش از پیش برعهده گرفت و در بازی با پیکان هم، زمانی که تا دقیقه 80 نتیجه 1-1 بود، با ضربه سری دیدنی از پشت محوطه شش قدم دروازه را گشود و گلی سه امتیازی شد.

این همان مسابقه‌ای بود که احمد نوراللهی در آن بازوبند کاپیتانی را هم در اختیار داشت و بسیاری شمایل یک رهبر داخل زمین را در او دیدند؛ البته به شرطی که قراردادش را با پرسپولیس تمدید می‌کرد.

جای خالی احمد نور و چالش بزرگ یحیی؛/ پیکان از غیبت این پرسپولیسی خوشحال است! (عکس)

اما این پایان ماجرای احمد نور و پیکان نبود. فصل بعد یحیی تصمیم گرفت که در روزهای افت مهاجمان و محرومیت عیسی آل‌کثیر، احمد را در خط حمله به کار بگیرد. به نظر می‌رسد که این، تصمیمی درست بود چرا که نوراللهی با توانایی قرارگیری در موقعیت، نمایش‌هایی ممتاز را ارائه کرد و اگرچه فرصت‌های پرشماری را هم از دست داد اما در پایان فصل به عنوان برترین گلزن پرسپولیس، معرفی شد.

در آخرین بازی لیگ بیستم و در دیدار مقابل خودروسازان تهرانی، هافبک شماره 8 با یک گل دیگر هواداران پرسپولیس را خوشحال و قهرمانی را به یحیی گل‌محمدی تقدیم کرد. درست در زمانی که بسیاری تصور می‌کردند اما کام هواداران پرسپولیس خیلی زود و با امضای قرارداد نوراللهی و شباب الاهلی تلخ شد.

جای خالی احمد نور و چالش بزرگ یحیی؛/ پیکان از غیبت این پرسپولیسی خوشحال است! (عکس)

حالا شاید خیلی از طرفداران پرسپولیس حس خود نسبت به نوراللهی را از یکدیگر پنهان کنند اما بدیهی است که غیبت گلزن برتر پرسپولیس در بازی با پیکان به چشم خواهد آمد؛ خصوصا این که جانشین او به قدری ناامیدکننده ظاهر شده که کامیابی‌نیای بازگشته ازمصدومیت و محمد شریفی جوان یکی پس از دیگری در ترکیب اصلی مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا