اخبار کوتاه استان کرمانشاه


اخبار کوتاه استان کرمانشاه

کرمانشاه – ایرنا- توزیع 175بسته موادغذایی بین نیازمندان سرپل ذهاب، اختصاص 25 میلیارد ریال برای برق رسانی به روستای «نگه» ثلاث باباجانی و برگزاری نشست هم اندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی سنقروکلیایی عناوین سه خبر کوتاه استان کرمانشاه است.

امام جمعه سرپل ذهاب گفت: ۱۷۵ بسته ی مواد غذایی بین نیازمندان این شهرستان با اجرای طرح رزمایش مواسات و کمک مومنانه توزیع شد.

حجت الاسلام «جواد فاطمی نسب» در حاشیه توزیع بسته های کمک معیشتی غذایی، افزود: این بسته های موادغذایی در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور کمک به آسیب دیدگان با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد علوی توسط دفتر امام جمعه و اعضای ستاد نمازجمعه بسیج دانشجویی در بین خانواده‌های نیازمند که از قبل شناسایی شده توزیع شد.

وی اظهار داشت: امروز همه وظیفه داریم برای کمک به قشر نیازمند از تمام ظرفیت ها استفاده کنیم و برای حمایت از نیازمندان تلاش کنیم.

امام جمعه سرپل ذهاب گفت: از همان ابتدای زلزله آبان سال ۹۶ مبنی بر رزمایش مواسات دفتر امام جمعه با همکاری خیران و تعدادی از نهادها و دستگاه هایی که می توانند کمک کنند، مواسات زیادی داشته و این اقدام هم در ادامه آن‌مسیر بوده و امید است این‌روند استمرار داشته باشد.

توسعه و رشد علمی کشور در سال‌های اخیر جای افتخار دارد

فرماندار سنقر و کلیایی به توسعه و رشد علمی کشور در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: خوشبختانه رشد علمی در کشور بخصوص در دهه‌های اخیر برکسی پوشیده نیست و جای افتخار دارد.

«غلامرضا مرتضوی» در نشست هم‌اندیشی و پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سنقر افزود: امروزه المپیادها و مسابقات علمی در سراسر جهان با حضور و نقش آفرینی جوانان ایرانی برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: این نوع حماسه ها نیز در دوران دفاع مقدس توسط دانشجویان شاهد بودیم و نقش آفرینی این عزیزان در آن زمان بسیار تاثیرگذار بود.

در ادامه این نشست دانشجویان سوالات، دغدغه ها و مشکلات خود را با موضوعات مختلف مطرح و سپس فرماندار و رییس دانشگاه به این سوالات پاسخ دادند.

۲۵ میلیارد ریال برای برق رسانی به روستای «نگه» هزینه می شود

مدیر اداره برق شهرستان ثلاث باباجانی گفت: برای برق رسانی به روستای «نگه» از توابع بخش مرکزی این شهرستان ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت توزیع برق اختصاص یافته است.

کیکاوس رمضانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: برای صرفه جویی در اعتبار تخصیصی و شتاب بخشیدن در برق رسانی به این روستا، پروژه به صورت امانی توسط شرکت برق استان و اداره برق شهرستان انجام می شود.

وی تصریح کرد: برای برق رسانی به روستای نگه چهار کیلومتر شبکه فشار متوسط ، یک هزار و ۵۰۰ متر شبکه فشار ضعیف احداث و یک دستگاه ترانس نیز نصب خواهد شد.

مدیر اداره برق شهرستان ثلاث باباجانی اظهار داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته عملیات برق رسانی به روستای نگه تا دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.

بر اساس سرشماری سال ۹۵ روستای نگه سه خانوار با ۱۱ نفر جمعیت دارد اما به صورت فصلی ۳۰ خانوار در این روستا ساکن می شوند.

رمضانی با بیان اینکه اداره برق ثلاث باباجانی سال گذشته نیز برای برق رسانی به روستای «بژی» از توابع بخش زمکان این شهرستان پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه کرد یادآور شد: این روستا بعد از زلزله ویرانگر ۲۱ آبان ۹۶ و از تجمیع روستاهای ویله، آینه کر، آب سرخ و بلخه تشکیل شده است.

وی تعداد کل مشترکین برق شهرستان ثلاث باباجانی را حدود ۱۵ هزار مشترک اعلام کرد.

شهرستان ثلاث باباجانی حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت دارد و دارای سه بخش مرکزی، ازگله و زمکان با ۲۰۹ روستا است که ۱۶۷ روستای آن دارای سکنه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل