حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان کشاورزی در زنجان


حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان کشاورزی در زنجان

استاندار زنجان گفت: نگاه ویژه‌ای به بخش اقتصاد دانش‌بنیان و دیجیتال خواهیم داشت.

محسن افشارچی شامگاه دیروز (۲۴ آذرماه) در جمع خُبرگان، نمایندگان و تشکل‌های کشاورزی استان با تاکید بر اهمیت تکنولوژی در حوزه کشاورزی، اظهار کرد: باید به اقتصاد نوین کشاورزی بها داده و تلاش موثری در این زمینه داشته باشیم‌.

وی با اشاره به وضعیت فقر خاک، کم‌آبی و خشکسالی، افزود: افزایش ثروت و سهم کشاورزی به علت کمبود آب در تولید و ناخالصی داخلی قابل اجرا نخواهد بود، مگر اینکه به‌ سمت بهره‌وری برویم. همچنین باید با استفاده از روش‌های جدید علمی، مصرف آب را کاهش دهیم. در شاخه‌های کشاورزی نیز باید از تکنیک‌های نوین بهره‌مند شد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه با توجه به ضعف کشاورزی، این نیاز احساس می‌شود که توجه بیشتری به این حوزه داشته باشیم، گفت: با روش‌های نوین، همچنین در دیگر مسائل مختلف، از جمله باغداری و تکنیک‌های نوین باغداری که وجود دارد، کارهای زیادی می‌توان انجام داد.

به گزارش ایسنا، در آغاز این جلسه تعدادی از فعالان و نمایندگان تشکل‌ها به بیان مشکلات و نقطه‌نظرات خود پرداختند. دغدغه بیشتر خُبرگان حوزه کشاورزی مسئله آب و بی‌توجهی به امور کشاورزان بود.

فعالان با اشاره به ضعف مدیران در تصمیم گیری‌ها، افزایش خطرات زیستی که سبب ضعف خاک شده، خرید با دلار و فروش محصولات با ریال، امهال نشدن تسهیلات بخش کشاورزی توسط بانک‌های عامل به‌ ویژه بانک کشاورزی، نبود پیگیری‌های لازم برای حفر چاه‌های غیرقانونی، کمبود تجهیزات سردخانه‌ای و ادوات کشاورزی در شهرستان‌ها، از جمله خواسته‌های فعالان این حوزه بود.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | خوش‌وبش متفاوت رضا عنایتی با شروین بزرگ