آیا افزایش نام های اسلامی نشانه تغییر فرهنگی و جمعیتی در فرانسه است؟


آیا افزایش نام های اسلامی نشانه تغییر فرهنگی و جمعیتی در فرانسه است؟

یک نویسنده فرانسوی نسبت به افزایش نامگذاری نوزادان با نام های اسلامی و تغییر فرهنگی و جمعیتی در فرانسه هشدار داد و تئوری «جایگزینی بزرگ» را مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «اریک زمور»نویسنده و نامزد جنجالی ریاست جمهوری فرانسه می گوید که امروز نزدیک به یک چهارم نوزادان در کشور نام اسلامی دارند، این درحالی است که در سال 1960 یک درصد نام اسلامی داشتند. زمور این پرسش را مطرح می کند که تعداد این نوزادان فردا چند درصد خواهد بود؟

زمور نسبت به میزان تغییر بی سابقه فرهنگی، جمعیتی و انسانی که کشور درحال گذراندن آن است، هشدار داد و تئوری «جایگزینی بزرگ» رنو کامو را مطرح کرد.

روزنامه فرانسوی فیگارو براساس این اطلاعات این پرسش را مطرح می کند که آیا آنچه زمور در کنفرانس خود در شهر ویلپنت ارایه کرد، درست است که 22 درصد از نوزادان اسامی اسلامی دارند. 60 سال پیش این آمار یک درصد بود. به خصوص که این آمار به موسسه آمار و مطالعات اقتصادی (INSEE) به عنوان یک نهاد رسمی منسوب است.

الکسیس ورچاک با انتشار مقاله در این روزنامه می نویسد: در بررسی این موضوع مشخص شد که این موسسه به یک دلیل ساده مانند سایر نام های مسیحی، یهودی و بودایی سرشماری از نام اسلامی انجام نداده است. این دلیل ساده این است که آمارگیری نژادی و قومی و مذهبی در فرانسه ممنوع است.

برهمین اساس، این موسسه اعلام نکرده است که 22 درصد از نوزادان تازه متولد شده در فرانسه اسامی اسلامی دارد، اگرچه یک پرونده کامل از این مسئله هرساله منتشر می کند که همه اسامی گذاشته شده در آن آمده است. این پرونده با گروه اسامی کوچک نادر آغاز می شود و با نام کوچک زینب به پایان می رسد که 670 هزار سطر در صفحه اکسل است.

اما مقامات مسئول غیر از این موسسه از این داده های آماری برای مطالعه اسامی کوچک که منشا قومی و مذهبی دارند، استفاده کردند.

فیگارو می نویسد: زمور در این مسئله به کار تحقیقی انجام شده توسط وب سایت معروف (FdeSouche) که به مخالفت با مهاجرت شهرت دارند و در جناح راست افراطی طبقه بندی می شود، استناد کرده است. این وب سایت از زمان تاسیس اش در سال 2005 میلادی خود را به عنوان «بررسی مطبوعاتی هویت به زبان فرانسوی» معرفی کرده است و هرساله براساس نام کوچک مسلمانان منتشر می شود.

در این مقاله آمده است که جدیدترین مطلب منتشر شده مربوط به متولدین سال 2020 میلادی است که در آگوست 2021 میلادی منتشر شد. نام کوچک مسلمانان بیش از 21.37 درصد است. این اسامی در سال 1976 از آستانه پنج درصد گذشت و در سال 2002 به 10 درصد رسید و در سال 2009 میلادی به 15 درصد و در سال 2016 میلادی به 20 درصد رسید.

وب سایت FdeSouche 100 نام اسلامی یا مختلط مانند اسامی انبیاء را منتشر می کند. این وب سایت بدون دلیل اشاره دارد که سه نام کمیاب که در مدت اخیر افزایش یافته است، نام های اسلامی است. برهمین اساس، احتمال می رود که درصد نام های اسلامی 25 درصد درست باشد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری