8 تکنولوژی انقلابی در حال ظهور که در سال 2022 به بلوغ می‌رسند


8 تکنولوژی انقلابی در حال ظهور که در سال 2022 به بلوغ می‌رسند

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) زندگی امروزی ما با فناوری گره خورده است. به همین دلیل قصد داریم نگاهی به 8 تکنولوژی انقلابی در حال ظهور که در 2022 به بلوغ می‌رسند بیندازیم. سال 2022 برای دنیای فناوری چه چیزی به ارمغان خواهد آورد؟ تکنولوژی در این سال چه چیزی برای جهانیان به همراه خواهد داشت؟ با ما همراه باشید... نوشته 8 تکنولوژی انقلابی در حال...

زندگی امروزی ما با فناوری گره خورده است. به همین دلیل قصد داریم نگاهی به 8 تکنولوژی انقلابی در حال ظهور که در 2022 به بلوغ می‌رسند بیندازیم.

سال 2022 برای دنیای فناوری چه چیزی به ارمغان خواهد آورد؟ تکنولوژی در این سال چه چیزی برای جهانیان به همراه خواهد داشت؟ با ما همراه باشید تا ببینیم چه فناوری‌هایی سال آینده در انتظار ما هستند.

8 تکنولوژی انقلابی در حال ظهور را بشناسید

فناوری به سرعت در حال تکامل است و اختراعات و پیشرفت‌های جدید، نویدبخش یک زندگی راحت و آسان است. اما تکنولوژی چه به صورت فیزیکی و چه دیجیتالی، برای اینکه مراحل ایده پردازی، طراحی، آفرینش و تکامل را طی کند نیازمند زمان نسبتاً طولانی است.

به همین علت است که مدت‌ها قبل از ظهور یک فناوری و ورود آن به بازار، راجع به آن می‌شنویم. اگر مشتاق هستید درباره فناوری‌هایی که در سال آینده به بلوغ می‌رسند بیشتر بدانید، با گجت نیوز همراه ما باشید. در ادامه با 8 تکنولوژی در حال ظهور آشنا خواهیم شد.

1. واقعیت مجازی در خریدهای آنلاین

8 تکنولوژی انقلابی در حال ظهور که در سال 2022 به بلوغ می‌رسند8 تکنولوژی انقلابی در حال ظهور که در سال 2022 به بلوغ می‌رسند

خرید آنلاین طی دهه گذشته به تنهایی پیشرفت بزرگ و انقلابی محسوب می‌شد. اینکه بتوانید هر آنچه نیاز دارید _ از خواروبار گرفته تا پوشاک و وسایل دیگر را _ تنها با یک کلیک درب منزل تحویل بگیرید، بی‌سابقه است. اما اگر خرید آنلاین در یک حوزه دچار کمبود باشد، آن حوزه‌ی مدیریت انتظارات خواهد بود.

با سیستم واقعیت مجازی مدیران فروشگاه‌های آنلاین می‌توانند مدل‌های سه بعدی واقع گرایانه‌ای از محصولات خود را در اختیار مشتریان بگذارند و به آنها امکان تماشای کالا را پیش از خرید بدهند؛ به طوری که انگار محصول را در دست دارند.

چنین ساز و کاری علاوه بر اینکه جزئیات دقیقی از محصول را در اختیار خریدار می‌گذارد، افراد را تشویق به خرید کالاهایی می‌کند که پیش از آن در سفارش آن شک و تردید داشتند.

2. پایداری و دوام در فناوری

8 تکنولوژی انقلابی در حال ظهور که در سال 2022 به بلوغ می‌رسند8 تکنولوژی انقلابی در حال ظهور که در سال 2022 به بلوغ می‌رسند

گجت‌های مدرن ثابت کرده‌اند که جزء لاینفک زندگی امروزی ما هستند. به همین خاطر تمایل زیادی برای ماندگاری و بادوام‌تر کردن آنها هم به لحاظ اقتصادی و هم زیست محیطی وجود دارد.

سال 2022 به جای تعویض کردن دستگاه‌های قدیمی، شاهد تعمیر و استفاده مجدد از آنها خواهیم بود. از طرف دیگر دستگاه‌های جدید برای برخورداری از طول عمر بیشتر و کاهش اثرات منفی بر زیست محیط، از مواد اولیه بهتری ساخته خواهند شد.

همچنین به جهت بهینه سازی انرژی و افزایش ظرفیت باتری‌ها، از مواد کربنی کمتر و مواد زیست تخریب پذیر استفاده خواهد شد. علاوه بر این با افزایش طول عمر فیزیکی باتری‌ها، طبیعتاً عمر دیجیتالی آنها نیز افزایش پیدا می‌کند زیرا گوشی‌های آینده آپدیت‌های امنیتی را برای مدت زمان طولانی‌تری دریافت خواهند کرد.

3. توسعه نرم افزار بدون نیاز به کدنویسی یا با کدنویسی کم (بدون کد یا کم کد)

امروزه ساخت نرم افزاری که فرآیندها را خودکار کند، برای اکثر مردم از شرکت‌های بزرگ گرفته تا مشاغل خرد و حتی افراد حرفه‌ای و مبتدی، بسیار مهم شده. از طرفی دانش گسترده برنامه نویسی و یادگیری چندین زبان کدنویسی همواره یکی از مهم‌ترین موانع برای تحقق این هدف بوده است.

همان‌طور که از نام پلتفرم بدون کد_کم کد پیداست، تکنیک‌های ایجاد و توسعه نرم افزاری هستند که برای خلق یک اپلیکیشن بر عناصر بصری مانند کشیدن و رها کردن (درگ اند دراپ) تکیه می‌کنند. البته نباید انتظار داشته باشید که نرم افزارهای مبتنی بر کدنویسی به این زودی‌ها منسوخ شوند اما پلتفرم بدون کد یا کم کد می‌تواند مدت زمان مورد نیاز برای توسعه یک اپلیکیشن را به شدت کم کند.

همچنین فناوری مذکور برای تمام کسانی که ایده دارند در دسترس خواهد بود و به افراد مختلف امکان طراحی نرم افزارها را می‌دهد و این گونه نیست که فقط در دسترس تیم‌های توسعه دهنده باشد.

4. 5G متداول می‌شود

8 تکنولوژی انقلابی در حال ظهور که در سال 2022 به بلوغ می‌رسند8 تکنولوژی انقلابی در حال ظهور که در سال 2022 به بلوغ می‌رسند

امروزه اگر چیزی بخواهد روند رو به رشد خود را حفظ کند، نیاز به سرعت اینترنت بالایی دارد. محتوای 4K موجود در یوتیوب و سایر پلتفرم‌های پخش آنلاین، به اینترنت مطمئن و سریعی نیاز است که محتوای مورد نظر را بدون مانع و بازدارنده‌ای پخش کند. البته ناگفته نماند که محتواهای 8K نیز از رگ گردن به ما نزدیک‌تر هستند.

اینترنت 5G به طور قابل توجهی سریع‌تر از شبکه 4G است و در پیک کاری خود تا 20 گیگابایت در ثانیه و به طور متوسط تا 100 مگابایت در ثانیه را ارائه می‌دهد. در سال 2021 میزان اتصالات جهانی به شبکه 5G به عدد 670 میلیون رسید و پیش‌بینی می‌شود در ظرف 12 ماهه آتی بر گستره خود بیفزاید. در حقیقت در این مدت ایالات متحده به صورت حداکثری 5G را پوشش خواهد داد و پس از آن کشورهای بیشتری به این شبکه ملحق خواهند شد.

5. فراگیری هوش مصنوعی

بدون کمک هوش مصنوعی، چگونگی هوشمندسازی کامپیوترها با محدودیت رو به رو خواهد شد. از آنجایی که اکثر افراد انتظار دارند وبسایت‌ها و گجت‌ها تمام نیازهایشان را برآورده کنند، هوش مصنوعی وارد عمل می‌شود.

اکنون شاهد ردپای هوش مصنوعی در برخی از دستگاه‌ها هستیم اما انتظار داریم در سال 2022، گجت‌ها، برنامه‌ها، وب سایت‌ها و به طور کلی تمامی ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی افزایش یابند. تحقق چنین چیزی می‌تواند تشخیص ربات‌های سخنگو را از عوامل انسانی پشتیبانی مشتری دشوار سازد. همچنین محتوای پیشنهادی در رسانه‌های اجتماعی و وبسایت‌ها به جای استفاده از روش تحلیل سنتی از هوش مصنوعی کمک خواهند گرفت.

6. احراز هویت بدون نیاز به رمز عبور

8 تکنولوژی انقلابی در حال ظهور که در سال 2022 به بلوغ می‌رسند8 تکنولوژی انقلابی در حال ظهور که در سال 2022 به بلوغ می‌رسند

گذرواژه‌ها در سال آینده به تاریخ می‌پیوندند. از آنجایی که هوش مصنوعی و یادگیری ماشین (Machin Learning) هوشمندتر می‌شوند، حتی قوی‌ترین گذرواژه‌ها نیز با صرف وقت کافی شکسته خواهند شد. از این گذشته برای انتخاب یک گذرواژه طولانی و پیچیده که هک شدن آن راحت نباشد، محدودیت‌هایی وجود دارد.

به همین جهت احتمالا در سال 2022 در همه جا شاهد تغییر تدریجی به سمت احراز هویت بدون رمز عبور با استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه، توکن‌ها و سیستم بایومتریک خواهیم بود. چنین فناوری نه تنها مشکل حفظ طولانی مدت ده‌ها گذرواژه خصوصی را کلا رفع می‌کند، بلکه امنیت سیستم شما را بالا می‌برد و در نتیجه کمتر شاهد حملات سایبری و فیشینگ خواهید بود.

7. مد مجازی

8 تکنولوژی انقلابی در حال ظهور که در سال 2022 به بلوغ می‌رسند8 تکنولوژی انقلابی در حال ظهور که در سال 2022 به بلوغ می‌رسند

به کمک تکنولوژی واقعیت مجازی و افزایش استفاده از شبکه‌های اجتماعی، افراد زیادی روی پست‌های خود در اینستاگرام و سایر پلتفرم‌های اجتماعی سرمایه گذاری می‌کنند. بنابراین در حال حاضر، برخی شرکت‌ها به جای هزینه‌های چند هزار دلاری برای برگزاری فشن شوها، شروع به فروش لباس‌های لوکسی کرده‌اند که تنها از درون عکس دیده می‌شوند.

مد مجازی زینت آلات و لباس‌های نفیس و فاخر را به راحتی در دسترس قرار می‌دهد. همچنین تاثیر بهتری بر محیط خواهد گذاشت و فرآیند خرید وسایل مورد نیاز را تسریع می‌بخشد.

8. واقعیت مجازی برای همه

به لطف فناوری هوش مصنوعی پیشرفته و اینترنت 5G مقرون به صرفه، واقعیت مجازی (VR) به طور وسیعی در دسترس عموم مردم قرار خواهد گرفت و واقعی‌تر از هر زمانی خواهد بود. همچنین می‌توان امیدوار بود که واقعیت مجازی را در حوزه‌هایی جز سرگرمی ببینیم.

برای مثال محققان، دانشجویان و پزشکان متخصص می‌توانند از سیستم واقعیت مجازی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص موضوعات انتزاعی و پیچیده بهره گیرند. همینطور کارمندان دورکار می‌توانند از VR برای شرکت در جلسات مجازی و مشارکت در کارهای فرهنگی استفاده کنند.

از طرفی هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، رایانه‌های قدرتمند و تکنولوژی‌های پیشرفته عکاسی و انیمیشن سازی می‌توانند منجر به خلق تصاویر سه بعدی و محتوای ویدئویی واقع گرایانه‌تری شوند.

بهترین ها هنوز در راه هستند!

بسیاری از تکنولوژی‌های نوآورانه‌ای که انتظار می‌رود در سال 2022 ظهور کنند، هنوز در مراحل ابتدایی خود به سر می‌برند. احتمال دارد که اواخر امسال همزمان با انجام تحقیقات بیشتر، شاهد اصلاحاتی در این فناوری‌ها باشیم.

ناگفته نماند که تکنولوژی‌های در حال ظهور سال 2022 گامی در جهت پیشرفت‌های بعدی است و مطمئنا سایر فناوری‌های ناشناخته به تبعیت از آنها بروز و ظهور پیدا می‌کنند. بنابراین ذهن خود را برای درک فناوری‌های پیشرفته‌تر باز نگاه دارید. نظر شما در خصوص 8 تکنولوژی انقلابی در حال ظهور چیست؟

منبع :Makeuseof

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !