حوزه و دانشگاه به مسائل بنیادین جامعه بپردازند


حوزه و دانشگاه به مسائل بنیادین جامعه بپردازند

تهران - ایرنا - خطیب پیش از خطبه نماز جمعه تهران با ابراز امیدواری برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه در گام دوم انقلاب، گفت: مردم از دو قشر متفکر حوزه و دانشگاه انتظار دارند به مسائل بنیادین جامعه بپردازند و برای آن راه حل پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت السلام حسینعلی سعدی در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی- سیاسی جمعه (۲۶ آذر) در مصلی تهران با اشاره به روز «وحدت حوزه و دانشگاه»، مساله وحدت حوزه و دانشگاه را از اصلی‌ترین راهبردهای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: در چله اول انقلاب و در شرایطی که امروز ملت قهرمان ایران بزرگ اسلامی در مسیر دستیابی و تمدن نوین اسلامی طی می‌کند، موضوع وحدت حوزه و دانشگاه باید مورد بازخوانی قرار گیرد. بنابراین ارتقای فهم و نگاه ما نسبت به این راهبرد اساسی است که از ضروریات امروز محسوب می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: نیازمندیم در این مقطع زمانی که جمهوری اسلامی ایران گام انقلاب و نظام اسلامی را پشت سر گذاشته و در حال برداشتن به گام جامعه‌پردازی و نظام‌سازی است نیاز داریم به این راهبرد اساسی توجه ویژه ای داشته باشیم. چالش‌های گذشته را مطالعه کنیم و در مسیر حرکت تلاش کنیم تا برنامه ریزی جدی نسبت به این راهبری اتفاق بیفتد.

حجت السلام سعدی ادامه داد: امام راحل زمان پیروزی انقلاب اسلامی امام فرمودند بزرگترین پیشرفت و پیروزی آشتی بین دانشگاه و مدارس علمیه بود یعنی گام انقلاب به گونه ای برداشته شد که آشتی این دو قشر را به خوبی مشاهده کردیم. دو قطب متفکر جامعه و اندیشمند جامعه زمانی که دست در دست هم گذاشتند توانستند گام انقلاب را به خوبی، استحکام و با استواری بردارند.

ادامه دارد ...



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سربازان فراری اوکراین: «نمی‌خواهیم بمیریم»