برخی سریال‌های شبکه نمایش خانگی تضعیف کننده جدی بنیان خانواده است


برخی سریال‌های شبکه نمایش خانگی تضعیف کننده جدی بنیان خانواده است

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به فعالیت مستمر شبکه های نمایش خانگی و توجه خانواده ها به تولیدات آنها گفت: بسیاری از سریال های پخش شده در این شبکه ها، موجب ترویج بی بند و باری و تضعیف کننده بنیان خانواده ها شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های این هفته نمازجمعه ارومیه افزود: فیلم و سریال، اثر زیادی در فرهنگ جامعه و خانواده ها دارد که این امر باید مدنظر مسوولان فرهنگی برای تمهید برنامه های درست و جلوگیری از اقدامات غلط باشد.

وی با اشاره به اینکه در یک دهه اخیر سریال های شبکه خانگی به صورت جهشی رشد داشته است، بیان کرد: اکثر این سریال ها، تبلیغ کننده برای عادی جلوه دادن بی بندوباری و برهنه گری، تضعیف کننده بنیان خانواده، ارتباط های مثلثی و مربعی و استفاده از مواد مخدر و مشروبات الکلی است.

وی با انتقاد از اینکه مسوولان به فکر این امر نیستند و با ذکر این عبارت که "مسوولان مگر خوابیده اند؟" بیان کرد: طبق نظر کارشناسان و صاحب نظران، تاثیر این سریال های ایرانی در تخریب خانواده و بی بند و باری بسیار موثرتر از تولیدات خارجی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با طرح این سوال که چرا مسوولان راجع به مباحث فکری فکر نمی کنند؟، از رییس جمهوری درخواست کرد تا با جدیت بهبود این روند را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طلب کند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی همچنین با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه داد: ایشان طبق ۲ روایت مختلف، ۷۵ یا ۹۵ روز پس از پیامبر اعظم (ص) زندگی کرده اند و شیعیان این ۲۰ روز را ایام فاطمیه در نظر می گیرند.

وی اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) و امیرالمومنین (ع) بهترین الگو و سرمشق در زندگی ما هستند و علاوه بر بانوان که باید حضرت زهرا (س) را الگو بدانند، مردان هم باید امام علی (ع) را اسوه خود بدانند تا بهترین زندگی ها را شاهد باشیم.

وی گفت: امام علی (ع) و فاطمه زهرا (س) زندگی ساده ای داشتند ولی در درون خانه، غرق در محبت و عشق پروردگار بودند.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه در زندگی حضرت زهرا (س) چیزی از زینت های دنیا نبود ولی همه زیبایی ها در آن خانه جمع شده بود، افزود: در زندگی نباید اصل هدف ما زر و زیور منزل نظیر پرده، فرش، ظرف و ظروف باشد و باید دین و تقوا و صمیمیت در خانه حاکم باشد

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: طبق فرمایش پیامبر اعظم (ص)، از همه بهتر برای یک بانو، خانه داری و تربیت فرزند است و باید هیچ مردی روی او را نبیند و او نیز روی هیچ مردی را نبیند

وی همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری طی هفته جاری در جمع پرستاران در خصوص تلاش حضرت زینب کبری (س) برای راه اندازی جهاد تبیین بیان کرد: برای ما واجب و لازم است که انقلاب اسلامی را در ۴۲ سال گذشته تبیین کنیم.

وی اضافه کرد: در صورتی که ما این کار را نکنیم، دشمنان دست به کار می شود و واقعیت را با تحریف بیان می کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اظهار شگفتی نسبت به تقدیس رضا شاه در برخی محافل گفت: اگر در نظام ما هم جهاد تبیین صورت نگیرد، جای ظالم و مظلوم عوض می شود همچنان که این امر در برخی موارد صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی همچنین روز حمل و نقل و وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل