افزایش جنایت در اردوگاه خانواده‌های داعش در سوریه


افزایش جنایت در اردوگاه خانواده‌های داعش در سوریه

اردوگاه الهول که خانواده‌های داعش را در خود جای داده، شاهد افزایش نگران کننده موارد جنایت بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، اردوگاه الهول که در مناطق شمال شرق سوریه قرار گرفته، امسال شاهد افزایش نگران کننده موارد جنایت بوده است.

همین امر باعث شده است بسیاری از سازمان‌های بین المللی و جمعیت‌های حقوق بشری، زنگ خطر را درباره اتفاقاتی که با افزایش زنان حامی افکار تروریستی داعش در این اردوگاه می‌افتد، به صدا در آورند.

در این گزارش آمده است: اردوگاه الهول در فاصله ۴۵ کیلومتری شرق الحسکه شمال شرق سوریه قرار گرفته است و نگرانی‌ها درباره تشکیل گروه تروریستی خطرناکی متشکل از زنان داعش که همچنان از افکار و ایدئولوژی افراطی این گروه تبعیت می‌کنند، افزایش یافته است.

راهبرد جدیدی که به نوشته روزنامه گاردین گسترش آن از تابستان سال ۲۰۱۶ آغاز شد، نشان دهنده وجود نسل جدیدی از گروه‌های تروریستی است که بر اساس جذب، سازماندهی و تحریک زنان داعش و تبدیل آن‌ها به ماشین کشتار عمل می‌کنند.

سازمان ملل و کمیساریای اروپا درباره ادامه حضور طولانی مدت زنان داعش در اردوگاه‌ها هشدار دادند و زنگ خطر را درباره آنچه در اردوگاه الهول روی می‌دهد، به صدا در آوردند. این در حالی است که این اردوگاه به کانون جنایت‌هایی که عاملان آن زنان هستند تبدیل شده است.

در ادامه گزارش آمده است: مطالعاتی که موسسه‌ای انگلیسی انجام داده است، نشان می‌دهد که ۱۳ درصد از نیرو‌های خارجی به خدمت گرفته شده در داعش چه در عراق یا سوریه، زنان هستند. این مطالعات نشان می‌دهد هدف از به خدمت گرفتن زنان، تضمین موفقیت حملات تروریستی است که در طول امسال خود را در اردوگاه الهول نشان داد. اردوگاه الهول در پی افزایش جنایات قتل در سال ۲۰۲۱ به کانون جنایت تبدیل شده است به گونه‌ای که تعداد مهاجران به قتل رسیده در این اردوگاه به ۱۵۴ نفر رسیده است.

به نوشته واشنگتن پست، زنان ساکن این اردوگاه توانایی فرار از بازجویی‌ها و انتشار افکار بین زنان و متقاعد کردن آن‌ها برای پیوستن به گروه تروریستی و افراطی داعش را دارند. این در حالی است که این زنان افکار افراطی را در میان کودکان نیز رواج می‌دهند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !