خراسان رضوی هفته گذشته میزبان شماری از مسوولان کشوری بود


خراسان رضوی هفته گذشته میزبان شماری از مسوولان کشوری بود

مشهد- ایرنا- خراسان رضوی در هفته‌ای که گذشت میزبان شماری از مسوولان کشوری بود که برای بازدید و افتتاح طرح‌های مختلف به شهرهای این استان سفر کردند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه هفته گذشته در مراسم رونمایی از دو کتاب شعر رضوی با عنوان "چشمه گوهر" و "آیینه های رضوان" در بنیاد بین المللی امام رضا (ع) مشهد حضور یافت و گفت: طبق آمار ارایه شده از سوی گمرک به میزان مورد نیاز کاغذ وارد کشور شده و ۴۰ میلیون دلار نیز از سوی معاون اول رییس جمهوری به واردات آن برای حوزه فرهنگ اختصاص یافته است.

یاسر احمدوند افزود: گرچه ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی از واردات کاغذ برداشته شده اما کمبودی در تامین کاغذ با توجه به ثبت سفارش های انجام گرفته از سوی واردکنندگان، ایجاد نمی شود و میزان واردات کاغذ در طول سال جاری به میزان نیاز خواهد بود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در همین روز در مراسم گرامیداشت روز پرستار در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر جنبه دانشی، علمی و عملکرد مبتنی بر شواهد پرستاری کشور در منطقه سرآمد و شاخص است و باید از این دانش بومی به شکل مناسب و قابل لمس استفاده شود.

دکتر عباس عبادی افزود: با توجه به کاهش رشد جمعیت تا ۲۰ سال آینده، کشورمان با افزایش بیماریهای مزمن روبرو خواهد شد و بیش از ۲۰ میلیون سالمند به جمعیت سالمندان افزوده می‌شود که خدمات پرستاران و سایر اعضای تیم سلامت در پیشگیری و کنترل بیماریهای این سالمندان از اهمیت بسیار برخوردار است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز روز دوشنبه هفته گذشته در نشست تخصصی بازخوانی و ساختار فرهنگ و رسانه در مشهد گفت: رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای باید در طراحی ساختار فرهنگ و رسانه مشارکت کرده و بخشی از این کار مهم را بر عهده گیرند.

یاسر جلالی افزود: از سوی دیگر برای بازسازی ساختار فرهنگی رسانه فعالیت مشترکی بین دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی شکل گرفته است تا بتوان به طرح کلان و معماری اصلی آن بنا بر اساس نظر رهبر معظم انقلاب دست یافت.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران نیز سه‌شنبه هفته پیش از برخی تاسیسات گردشگری خراسان رضوی بازدید کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای احیا و فعالیت مجدد شرکت توسعه ایران در این استان در دستور کار قرار دارد و از ظرفیت این شرکت برای توسعه گردشگری در خراسان رضوی استفاده خواهد شد.

علی همتی به فعالیت بیش از هزار و ۷۰۰ واحد اقامتی در استان خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: این استان هر شب ظرفیت اقامت بیش از ۱۲۰ هزار نفر را دارد که این ظرفیت اقامت در کشور بی‌نظیر است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست و مشاور انتظامی رییس سازمان حفاظت محیط زیست هم در این روز با خانواده همیار محیط‌بان خراسان رضوی مرحوم "عبدالاحد سربوزی" که در شهرستان خواف و در جریان تعقیب شکارچیان دچار حادثه شده و جان باخته بود، دیدار کرد.

سرهنگ جمشید محبت‌خانی با اشاره به جایگاه محیط زیست و ضرورت حفاظت از آن گفت: همیاران و محیطبانان در صف مقدم حفظ محیط زیست هستند که به دور از خانه و خانواده، در سخت ترین شرایط و در دورترین نقاط به انجام وظیفه می پردازند.

غلامرضا حسن پور رییس سازمان بسیج اصناف و بازاریان و فعالان اقتصادی کشور نیز روز چهارشنبه هفته گذشته در نشست تخصصی هیات‌های اندیشه ورز بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در مشهد حضور یافت و گفت: ۶۰۰ هزار واحد تولیدی صنفی در کشور داریم که همه باید برای جهش تولید و تحقق شعار سال کمک کنند.

مسوول سازمان بسیج سازندگی هم همین روز در نشست هم اندیشی مدیران و مسوولان سازمان بسیج سازندگی استانهای کشور در مشهد گفت: موافقت نامه اولیه آبرسانی کشاورزی توسط این نهاد و دولت در قالب طرح "از آبخیز تا جالیز" برای آبرسانی به پنج هزار و ۵۰۰ روستا منعقد شده است.

سردار محمد زهرایی افزود: طی توافق اولیه با معاون اول رییس جمهوری، این طرح در قالب ۴۰ هزار پروژه در مدت چهار سال توسط بسیج سازندگی سپاه اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین طرح ساخت ۴۰ هزار مسکن مددجویان کمیته امداد طی دو سال انجام خواهد شد که تا کنون ساخت پنج هزار واحد آن توسط بسیج سازندگی آغاز شده و تا پایان سال ساخت پنج هزار واحد دیگر نیز آغاز خواهد شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور نیز در این مراسم حضور یافت و گفت: در زمینه اشتغال به عنوان برنامه محوری دولت سیزدهم، بسیج سازندگی در ایجاد یک میلیون شغل در کشور همکاری موثر خواهد داشت.

سیدامیرحسین مدنی با بیان اینکه هم اکنون برای آبرسانی به روستاهای دچار تنش آب از ظرفیت بسیج سازندگی بهره گرفته می‌شود افزود: بیش از هشت هزار روستا در کشور دچار تنش آب هستند و برای آبرسانی به این تعداد تفاهمنامه خوب و موثری با بسیج سازندگی امضا شده است.

وی ادامه داد: در حوزه ساخت مسکن نیز تعهد خوبی داده شده به این صورت که ساخت ۱۰۰ هزار مسکن از مجموع یک میلیون مسکن وعده داده شده از سوی دولت را طی یکسال سازمان بسیج سازندگی با همکاری موثر خود برای محرومان خواهد ساخت.

رییس سازمان امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز روز چهارشنبه هفته گذشته در مراسم پایانی پنجمین دوره جشنواره ملی فانوس در مشهد گفت: توسعه زیرساخت در این وزارتخانه مد نظر قرار دارد و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال ۱۴۰۳ تعداد سالن های سینمایی کشور را از حدود ۶۰۰ واحد به هزار و ۲۰۰ سالن برسانیم.

محمد خزاعی با بیان اینکه شورای عالی سینما در کشور به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیگیری های سازمان سینمایی و حمایت‌های رییس جمهوری پس از هشت سال تعطیلی دوباره احیا شد افزود: رییس شورای عالی سینما در استانها استانداران خواهند بود و دستگاه های متولی دیگر از این پس در رفع مسایل سینماگران نقش فعال ایفا خواهند کرد.

وی ادامه داد با برنامه ریزی‌های انجام شده برای اولین بار شورای عالی سینما در استانها نیز تاسیس می شود، این لایحه و قوانین آن آماده شده و به کمیسیون فرهنگی دولت ارائه شده که در حال بررسی است و امیدوارم طی ۲ هفته آینده در هیات دولت تصویب شود.

آیت الله کاظم صدیقی رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم چهارشنبه شب هفته پیش در مراسم عزاداری به مناسبت سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مشهد گفت: توهین کننده به خاندان پیامبر (ص) به دنبال اختلاف بین شیعه و سنی است. سقیفه یک کودتای سیاسی بود زیرا آنها گفتند دین چه ربطی به سیاست دارد و واقعیت غدیر را کنار زدند و برای خود خلیفه انتخاب کردند که نتیجه آن منجر به شهادت ائمه (ع) شد.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی نیز چهارشنبه شب هفته گذشته در حاشیه مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه صنعت کیف، کفش، ماشین آلات، مواد اولیه و محصولات پوست و چرم در مشهد گفت: طی هفت ماه امسال ۵۰ میلیون دلار محصولات کیف و کفش از کشور صادر شده و در این زمینه صادرات رو به افزایش است.

علی رسولیان با بیان این که میزان واردات کیف و کفش در طول سالیان گذشته به شدت کاهش یافته و نزدیک به صفر شده است افزود: صنعت کفش و چرم اشتغال بسیار ایجاد می کند و براساس بررسی‌های انجام شده در بین ۷۱ رسته شغلی، کیف و کفش چهارمین اشتغال را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین روز پنجشنبه در نشست با فعالان صنعت کفش و اعضای اتحادیه و صنوف تولیدی تا فروش این صنعت حضور پیدا کرد و گفت: این سازمان برای حمایت از صنعت کفش، ۸۰ درصد از هزینه های مشارکت و حضور صنعتگران در نمایشگاه های تراز اول دنیا با محوریت اتحادیه های صنفی را پرداخت می کند تا صادرات در این زمینه توسعه یابد.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی افزود: این سازمان آمادگی اعزام صنعتگران کفش را به تورهای صنعتی خارج از کشور نیز دارد و در این راستا در قالب همکاری با سازمانهای بین المللی به صنعتگران کمک خواهد کرد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز روز پنجشنبه هفته پیش در دومین روز همایش هم اندیشی مسوولان و مدیران سازمان بسیج سازندگی استانهای کشور در مشهد حضور یافت و گفت: این ارگان و سازمان بسیج سازندگی کشور طی ۲ سال ۴۰ هزار واحد مسکونی برای نیازمندان در مناطق روستایی کشور خواهد ساخت.

سید مرتضی بختیاری با بیان اینکه این واحدها با کیفیت و باتوجه به وضعیت هر منطقه ساخته خواهد شد تا نقش مهمی در مهاجرت معکوس ایفا کند، افزود: تفاهمنامه ای بین این کمیته و بسیج سازندگی در زمینه اشتغالزایی منعقد شده که کار اجرایی آن از پارسال آغاز شده است و امسال این ۲ ارگان با عمل به این تفاهمنامه ۳۰۰ هزار شغل ایجاد خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه بسیج ظرفیت بسیار در کارآفرینی و ایجاد اشتغال روستایی و خانگی دارد و برای سال آینده هم ایجاد ۵۰۰ هزار شغل هدف‌گذاری شده است، ادامه داد: دیروز هم کمیته امداد امام خمینی (ره) با وزارت جهاد کشاورزی تفاهمنامه ای به امضا رساند که بر اساس آن ۱۲۰ هزار طرح اشتغالزایی اجرا شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفان نیز در این مراسم گفت: تدوین سند راهبردی ۱۰ ساله بسیج می تواند از گرفتار شدن این سازمان در مسیر روزمرگی و رفتار سلیقه‌ای جلوگیری کند.

غلامرضا سلیمانی افزود: در این سند ۹ اولویت اصلی همچون تعلیم و تربیت، جهاد فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، پیشرفت، آبادانی و محرومیت زدایی مد نظر قرار گرفته است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی نیز در همین روز در جلسه علنی شورای اسلامی خراسان رضوی گفت: شاه بیت ردیف بودجه زیارت در سال ۱۴۰۱ با محوریت حضرت امام رضا (ع)، شهر مقدس مشهد خواهد بود.

علی نیکزاد افزود: مجلس شورای اسلامی در موضوع بودجه زیارت، فرهنگ و گردشگری و همچنین در مباحث حاشیه نشینی و موارد مربوط به پذیرش زائران داخلی و خارجی به ویژه در شهرهای مشهد و قم نظر مساعد خواهد داشت.

رییس دانشکده‌ معارف اسلامی و حقوق دانشگاه امام صادق (ع) نیز روز پنجشنبه هفته گذشته در همایش "مطالبه‌گری و امر به معروف و نهی از منکر، بایدها و نبایدها" در مشهد گفت: مطالبه‌گری نباید مصداقی شود زیرا در مطالبه‌گری مصداقی نفرت در مردم ایجاد می‌شود، اگر مطالبه از فرایند و گفتمان به شخص و نهاد رسید، فحاشی صورت می‌گیرد.

علی غلامی با بیان اینکه جریانی که به سوی مصداقی کردن برود، گرفتار می‌شود افزود: عدالت‌خواهی از مسیر پرخاش، بی‌آبرو کردن افراد و رفتارهای تند بی‌قاعده محقق نمی‌شود لذا در مطالبه‌گری باید اولویت سنجی شود و پیگیری اقتضای مطالبه‌گری است، مطالبه گری فقط انتقاد و اعتراض نیست بلکه انتقاد در کنار ارائه پیشنهاد است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم روز جمعه هفته پیش در مراسم پایانی نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت مکاترونیک و فناوری های وب در مشهد گفت: برای پیشرفت کشور و حل مشکلات جامعه باید مهارت آموزی جایگزین رویکرد دانشگاه محوری شود.

غلامحسین حسینی نیا افزود: در هجده دوره قبل این مسابقات را به شکل متمرکز در تهران برگزار می‌کردیم که امسال به‌ خاطر شیوع کرونا مسابقات به‌ صورت غیرمتمرکز در ۱۳ استان برگزار شد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان