شریفی: باشگاه گل‌گهر مسئولیت جذب بایناما را پذیرفته بود/ بین فدراسیون فوتبال ایران و گابن 9 ای‌میل ردوبدل شد


شریفی: باشگاه گل‌گهر مسئولیت جذب بایناما را پذیرفته بود/ بین فدراسیون فوتبال ایران و گابن 9 ای‌میل ردوبدل شد

مدیر دپارتمان روابط‌عمومی و سخن‌گوی فدراسیون فوتبال گفت: بین فدراسیون فوتبال ایران و گابن 9 ای‌میل ردوبدل شد که 7 تای آنها جعلی بوده.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدحسین شریفی، مدیر دپارتمان روابط‌عمومی و سخن‌گوی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: فدراسیون فوتبال هیچ گاه به عنوان اداره تشخیص هویت هیچ گاه فعالیت نکرده اند و نمی کنند و مسئولیت ورود بازیکنان خارجی مطابق با آن چیزی است که در ماده 14 آیین نامه نقل و انتقالات سازمان لیگ به باشگاه ها ابلاغ شده، برعهده خود باشگاه هاست.

وی در ادامه بیان داشت: درباره بازیکن مجاز و غیرمجاز تعریف های متفاوتی وجود دارد. قانون گزار در آیین نامه انضباطی این را به صراحت قید کرده است که اگر بازیکنی غیرمجاز شناخته شود، باشگاه ها 24 ساعت پس از پایان مسابقه می توانند اعتراض کنند و این مسئله را مورد پیگیری قرار دهند. در ماده 60 یا 61 آیین نامه یک استثنا برای زمان 24 ساعت قائل شده و آن هم زمانی است که بحث جعل مدارک بازیکن وجود داشته باشد. وقتی این مسئله به صراحت در مقررات انضباطی ما آمده، پس آن مسئله 24 ساعته از بین می رود و صورت اجرایی ندارد.

شریفی درباره این اتفاق عنوان داشت: در مورد باشگاه گل گهر نیز همین اتفاق رخ داده و بازیکنی معرفی شده است و نکته هایی که از طرف دپارتمان روابط بین الملل و همینطور سازمان لیگ مطرح گردیده، کارت این بازیکن صادر شده است. اما در فرآیندها هر چقدر که جلوتر آمدیم، این تشکیک بیشتر شده است که احتمال غیرقانونی بودن این بازیکن وجود دارد و غیرمجاز محسوب می شود.

مدیر دپارتمان روابط‌عمومی فدراسیون فوتبال گفت: از ابتدای این بحث این مسئله مطرح شده است. این بازیکن پس از ورود به ایران، در دیدار برابر صنعت نفت آبادان به دلیل عدم صدور کارت بازی، به میدان نرفته است. به این خاطر که سازمان لیگ دو مدرک درخواست کرده.

سخن‌گوی فدراسیون فوتبال تصریح داشت: مدرک اول این بوده که باشگاه گل گهر مسئولیت این بازیکن را بپذیرد و مدارکی که ارائه کرده است را به شکل رسمی و مکتوب تأیید کند. دوم نیز اینکه فدراسیون فوتبال گابن مدرکی را دال بر حضور در ۴ بازی ملی با ذکر تیم ها و دقایقی که این بازیکن در زمین حضور داشته است را ارائه کند و در نهایت چنین مدارکی به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ارائه می شود.

وی در ادامه تأکید داشت: این نامه رسانه ای نشده است. باشگاه گل گهر در تاریخ اول آذر نامه ای را به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ صادر کرده و اعلام کرده است که مطابق مستندات پیوست، ما هم مسئولیت را قبول می کنیم و هم اینکه 4 بازی ملی که تأیید شده است را اعلام می کنیم.

شریفی هم‌چنین خاطرنشان داشت: در این فرآیند بین فدراسیون های فوتبال ایران و گابن 9 ایمیل رد و بدل می شود. اتفاقی که رخ می دهد این است که طبق گزارشی که پلیس فتا در اختیار همکاران ما در کمیته انضباطی قرار داد و 51 صفحه است، 7 مورد از این ایمیل ها جعلی بوده.

مدیر دپارتمان روابط‌عمومی فدراسیون فوتبال اذعان داشت: چند کشور مطرح است. ip که وجود دارد، ایمیل ها را از کشورهایی نظیر روسیه، هنگ کنگ، هلند و... ارسال کرده و خواستگاه هیچ کدام از اینها کشور گابن نبوده است.

وی در پایان گفت: اگر درخواستی از طرف باشگاه گل گهر صادر شود، کمیته استیناف به این موضوع ورود می کند. من اطلاعی ندارم که آیا باشگاه سیرجانی اعتراض خود را ثبت کرده سات یا خیر. ولی بدون غرض ورزی و بی طرفانه، این پرونده در کمیته استیناف بررسی می شود و اگر مدارک جدیدی برسد، در دستور کار دوستان قرار می گیرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل