سرعت باد در " اسب بونی" تالش به 110 کیلومتر در ساعت رسید


رشت - ایرنا- سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان با...
رشت - ایرنا- سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان با اشاره به وزش باد گرم در استان در زمان حاضر گفت: سرعت باد طی امروز شنبه به صورت موقت و لحظه ای در اسب بونی تالش به 110 کیلومتر در ساعت و در گردنه حیران به 60 تا 70 کیلومتر در ساعت رسید.

شبنم هادی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره مهیا بودن شرایط برای وزش باد گرم و در برخی ساعات و بعضی نقاط گاهی شدید در استان تا اواخر هفته جاری ( چهار شنبه) اظهار داشت:تا ظهر امروز، سرعت وزش باد در رشت به صورت موقت بین ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت ثبت شده که بیشترین سرعت باد در مناطق جلگه ای است.

وی افزود: وزش باد گاهی شدید تا عصر امروز ممکن است در مناطق جلگه ای استان ادامه داشته باشد اما بر اساس نقشه های هواشناسی برای روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش بینی می شود که وزش باد شدید را در مناطق جلگه ای استان نداشته باشیم؛ ضمن اینکه ممکن است روز سه شنبه وزش باد گرم در برخی نقاط و بعضی ساعات شدید باشد.

سرپرست اداره پیش بینی هواشناسی گیلان ادامه داد: البته ممکن است تا اواخر هفته گاهی رگبار و باران نیز بویژه برای روزهای دوشنبه و سه شنبه در برخی نقاط استان همچون بارش خفیف باران در رشت طی صبح امروز را در برخی ساعات شاهد باشیم.

اقلیم‌ سرزمین‌ گیلان به‌ آب‌ و هوای‌ معتدل‌ خزری‌ معروف‌ است‌ .کوهستان‌ تالش‌ با جهت‌ شمالی‌، جنوبی‌ و کوهستان‌ البرز با امتداد غربی‌ - شرقی‌، مانند سدی‌ از عبور بخار آب‌ دریای‌ خزر و بادهای ‌مرطوب‌ شمال‌ غربی‌ به‌ داخل‌ ایران‌ جلوگیری‌ می‌کند و به‌ علّت‌ ارتفاع‌ زیاد موجب‌ بارندگی‌های‌فراوان‌ در استان گیلان‌ می‌شود.

گیلان با میانگین یکهزار و ۲۰۰ میلی متر بارندگی سالیانه، از پرباران ترین استان های کشور است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته