طرز تهیه کیک نسکافه


طرز تهیه کیک نسکافه

کیک نسکافه یکی از انواع کیک های خوشمزه کافی شاپی است که در کنار نوشیدنی های داغ سرو می شود

طرز تهیه کیک نسکافه
مواد لازم کیک نسکافه
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱ پیمانه
وانیل نوک قاشق چایخوری
روغن مایع ۱ پیمانه
آرد ۲ پیمانه
نسکافه ۲ قاشق غذاخوری
شیر ۱ و ¼ پیمانه
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
نمک ۱ پنس

طرز تهیه کیک نسکافه

مرحله اول

برای تهیه کیک نسکافه ابتدا همه مواد کیک را از یک ساعت قبل درون محیط آشپزخانه قرار می دهیم تا با دمای محیط هماهنگ شوند. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا بافت مواد کشدار و رنگشان روشن شود. در ادامه روغن مایع را اضافه کرده و ۱ دقیقه دیگر مواد را ترکیب می کنیم.

مرحله سوم

حالا نسکافه را درون شیر حل می کنیم، سپس به کاسه اضافه کرده و یک دقیقه دیگر مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر و نمک با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله ترکیب آرد را یک مرتبه الک می کنیم تا یکدست شود، سپس مجددا درون الک می ریزیم و این بار روی مواد درون کاسه الک می کنیم. در همین حین مواد را با لیسک از یک سمت مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله پنجم

حالا قالب مورد نظرمان را با روغن جداکننده کیک یا کاغذ روغنی پوشش می دهیم، سپس مایه کیک را درون قالب می ریزیم. در ادامه قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی موجود در مایه کیک از بین برود.

مرحله ششم

در این مرحله قالب را به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا کیک به طور کامل بپزد. در پایان، پس از پخت کیک، آنرا از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم خنک شود، سپس در ظرف مورد نظرمان قرار داده و برش می زنیم.

منبع :ashpazi_porazsafa

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا