بازار متشکل معاملات ارز ایران در هفته چهارم آذر ماه 1400+نمودار


بازار متشکل معاملات ارز ایران در هفته چهارم آذر ماه 1400+نمودار

بازار متشکل معاملات ارز ایران برای نماد دلار ابتدای هفته را با میانگین نرخ 27430 تومان آغاز نمود با این حال در پایان هفته به مانند هفت گذشته با رشد منفی 0.83درصد کار خود را به پایان رساند و قیمت 27202 تومان را به ثبت رساند.

بازار متشکل معاملات ارز ایران در هفته چهارم آذر ماه 1400+نمودار

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: دکتر یحیی لطفی نیا؛ بازار متشکل معاملات ارز ایران برای نماد دلار ابتدای هفته را با میانگین نرخ 27430 تومان آغاز نمود با این حال در پایان هفته به مانند هفت گذشته با رشد منفی 0.83درصد کار خود را به پایان رساند و قیمت 27202 تومان را به ثبت رساند. در واقع روند کاهنده نماد دلار در هفته چهارم آذرماه منجر به ثبت میانگین قیمت روزانه به میزان 27315 تومان شد که نسبت به هفته گذشته (27574 تومان) کاهشی 259 تومانی را به ثبت رساند. روند نماد یورو به مانند نماد دلار کاهشی بود به گونه که در انتهای هفته (30661 تومان) نسبت به ابتدای هفته (31692 تومان) کاهش منفی 3.26 درصدی را به ثبت رساند. روند قیمتی منفی نماد یورو منجر به ثبت میانگین قیمت روزانه 31022 تومان شد که نسبت به هفته گذشته (31764 تومان) کاهش 742 تومانی را به ثبت رساند. حجم معاملات نماد دلار با میانگین روزانه 7.5 میلیون دلار نسبت به هفته گذشته کاهش 18 درصدی داشته است. برای نماد یورو با کاهش 12 درصد، میانگین روزانه 573 هزار یورو به ثبت رسید (به نمودارهای (1) و (2) مراجعه شود)

در کنار تحولات واقعی بازار متشکل معاملات ارز ایران که بیشتر مربوط به حجم معاملات است، برخی تحولات و رویدادهای اقتصادی و سیاسی بر این بازار و سایر بازارهای ارز کشور (ثانویه، صرافی ملی، بازار آزاد) اثر گذار بوده است. مهم­ترین این رویدادها عبارت است از:

اعلام تعطیلی صرافی­ها به دلیل ابهام در بخشنامه مالیاتی معاملات ارزی؛ ارایه لایحه بودجه 1401 به مجلس توسط رئیس جمهوری؛ تداوم ابهام در خصوص سرنوشت مذاکرات برجامی در وین؛ تداوم برخورد با اخلالگران بازار ارز و صرافی های غیر مجاز توسط نهادهای نظارتی؛ مجوز تهران به آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص جایگزینی دوربین های جدید در مجتمع تسا در کرج؛

رویدادهای مذکور هر کدام از کانال­های مختلف به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر بازار ارز اثرگذار بوده اند.

عواملی که انتظار می­رود در هفته­های آتی بازار ارز ایران را تحت تأثیر قرار دهند، عبارتند از:

1) ابهام در خصوص نتیجه مذاکرات برجامی؛

3) تعیین وضعیت بودجه 1401 در مجلس شورای اسلامی؛

4) نزدیک شدن به پایان سال میلادی؛

5) تحولات اقتصاد منطقه به خصوص برای کشورهای ترکیه، افغانستان و ....

در واقع تمامی موارد فوق در ابعاد مثبت و منفی و به صورت مستقیم و غیر مستقیم می­تواند بازار ارز را در هفته­های آتی تحت تأثیر قرار دهد.

بازار متشکل معاملات ارز ایران در هفته چهارم آذر ماه 1400+نمودار



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟