ساکنان سردشت دزفول در مصرف آب صرفه‌جویی کنند


ساکنان سردشت دزفول در مصرف آب صرفه‌جویی کنند

دزفول- ایرنا- اداره امور آب و فاضلاب منطقه دزفول از ساکنان سالند و روستاهای بخش سردشت خواست به منظور جلوگیری از کدورت آب در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی امور آبفا منطقه دزفول، این اداره روز یکشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر و گل آلود شدن آب رودخانه سالند که تنها منبع تامین آب شهر سالند و روستاهای بخش سردشت است، برای جلوگیری از افزایش کدورت آب آشامیدنی شبکه توزیع، عملیات پمپاژ آب به تاسیسات آبرسانی سالند متوقف شده است.

در این اطلاعیه آمده است: طبق برنامه‌ریزی انجام شده مخازن آبرسانی تاسیسات سالند پیش از وقوع بارندگی، تکمیل شده تا آبرسانی به ساکنان با مشکل روبرو نشود.

اداره امور آبفا منطقه دزفول از مردم شهر سالند و سایر روستاهای بخش سردشت تقاضا کرد تا زمان رسیدن به وضعیت عادی، پایدار شدن شرایط و از سرگیری پمپاژ آب پس از کاهش کدورت، صرفه‌جویی در مصرف آب را در اولویت قرار دهند و از مصارف غیرضروری خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، سامانه ۱۲۲ حوادث و اتفاقات به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی مشترکان آب است.

فرماندار ویژه شهرستان دزفول پیش از این درخصوص افزایش کدورت آب رودخانه سالند بعد از بارندگی‌ها به خبرنگار ایرنا گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته، برای رفع مشکل اهالی این منطقه باید یک دستگاه فیلتر سخت در مسیر قرار گیرد که هزینه آن حدود ۲۰ میلیارد ریال است.
علی فرهمندپور با بیان اینکه یک شرکت دانش بنیان این مشکل را با هزینه‌ای حدود ۵۰۰ میلیون ریال برطرف می‌کند، اظهارامیدواری کرد با اقدام کارشناسی این موضوع بررسی و مشکل اهالی برای همیشه برطرف شود.
محمدرضا کرمی‌نژاد مدیرکل آبفا استان خوزستان نیز درباره این فیلتر که از مواد داخلی تولید شده است، گفته بود: این فیلتر می‌تواند تا یکهزار ام پی یورو را برطرف کند از این رو اگر شرکت دانش بنیان بتواند با این فیلتر از کدورت آب هنگام بارندگی جلوگیری کند، فیلتر مورد نظر خریداری و نصب خواهد شد.

بخش کوهستانی سردشت حدود ۲۶ هزار نفر جمعیت دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

با قطع برق، آسانسور سقوط نمی‌کند و خفه نمی‌شویم