طرز تهیه ساندویچ مرغ و بادام


طرز تهیه ساندویچ مرغ و بادام

ساندویچ به دلیل سادگی در استفاده به عنوان یک غذای پیک نیکی یا خیابانی طرفداران زیادی دارد. یکی از این ساندویچ ها ساندویچ مرغ و بادام است.

طرز تهیه ساندویچ مرغ و بادام

در این ساندویچ از مرغ و سبزیجات مختلف استاده شده است که با سس بادام و پنیر پیتزا مزه دار می شود. این ساندویچ در فر پخته و به صورت داغ سرو می شود. این ساندویچ را می توان در نان های کوچک تهیه کرد و به عنوان فینگر فود در مهمانی ها از آن استفاده نمود.

مواد لازم برای ۲ نفر
قارچ ۳ عدد
مرغ پخته شده نصف سینه مرغ
پنیر خامه ای ۲ قاشق غذا خوری
اسفناج خرد و سرخ شده ۱ قاشق غذا خوری
فلفل دلمه ای خرد شده نصف یک عدد
ذرت نصف پیمانه
پنیر پیتزا به مقدار لازم
نان ساندویچی ۱ عدد
مواد لازم برای سس
قارچ ریز خرد شده ۴ قاشق غذا خوری
خیار شور ریز خرد شده ۲ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
سس مایونز ۲ قاشق غذا خوری
بادام ریز خرد شده ۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه ساندویچ مرغ و بادام

مرحله اول

برای تهیه ساندویچ خوشمزه با مرغ و بادام در ابتدای کار، مرغ را با کمی آب و ادویه دلخواه می گذاریم تا بپزد. وقتی که پخت آن را ریز خرد می کنیم. قارچ ها را هم ورقه ای خرد می کنیم. یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله دوم

سپس فلفل دلمه ای و قارچ های خرد شده را درون آن ریخته و تفت می دهیم. وقتی که آب قارچ کشیده شد، مرغ های خرد شده را اضافه کرده و تفت می دهیم. در آخر ذرت پخته شده و اسفناج از قبل سرخ شده را به آن اضافه کرده و از روی حرارت بر می داریم.

مرحله سوم

وقتی مواد خنک شد، به آن پنیر خامه ای اضافه کرده و کنار می گذاریم. یک تابه دیگر را روی حرارت می گذاریم تا داغ شود. قارچ های ریز خرد شده را به آن اضافه کرده و بدون روغن تفت می دهیم تا آب آن کشیده و خشک شود.

مرحله چهارم

در این مرحله تابه را از روی حرارت برداشته و به آن خیار شور ریز خرد شده و سس مایونز و نمک و فلفل اضافه می کنیم. در آخر بادام ریز خرد شده هم اضافه کرده و مواد را به خوبی با هم مخلوط می کنیم تا کاملا ترکیب و یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله روی نان باگت را برش زده و کنار می گذاریم. سپس داخل آن را خالی کرده و یک لایه از سس بادام کف آن می ریزیم. در ادامه یک لایه از مرغ و لایه سوم پنیر پیتزا می ریزیم. مجدد سس و مخلوط مرغ و پیتزا می ریزیم.

مرحله ششم

روی نان را که جدا کرده بودیم روی آن قرار می دهیم و درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲۰ دقیقه قرار می دهیم تا پنیر نرم و روی نان خشک شود. سپس از فر خارج کرده و به دو قسمت تقسیم می کنیم و با انواع سس سرو می کنیم.

منبع : madoo.kitchen


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

طرز تهیه معجون بستنی بسیار خوشمزه و مفید