صدور هشدار زرد هواشناسی در زنجان


صدور هشدار زرد هواشناسی در زنجان

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان زنجان از هشدار زرد هواشناسی در زنجان خبر داد.

حسین سلطانی در گفت‌وگو با اشاره به هشدار زرد هواشناسی در استان، اظهار کرد: امروز هوای استان زنجان پایدار، قسمتی ابری در برخی مناطق همراه با مه پیش‌بینی شده و از بعدازظهر فردا سامانه جدید بارشی وارد استان می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه با وزش باد شدید و سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت آغاز می‌شود، افزود: فعالیت این سامانه تا صبح سه‌شنبه همراه با وزش برف و باران پیش‌بینی شده البته این بارش‌ها در همه مناطق متناسب نیست.

این مسئول با تاکید بر اینکه دمای هوا امروز با کاهش همراه شد و دمای فعلی زنجان صفر است که نسبت به روز گذشته در این ساعت ۲ درجه کاهش را نشان می‌دهد، ادامه داد: در شهرستان‌های خدابنده، خرم‌دره، ابهر، ارتفاعات شهرستان طارم و غرب ماهنشان بارش‌ها بیشتر خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان زنجان تصریح کرد: روز سه‌شنبه دمای کمینه به طور موقت افزایش می‌یابد اما آخر هفته مجدد سرما و یخبندان برای استان زنجان پیش‌بینی شده است.

سلطانی با اشاره به بارش‌های اتفاق‌افتاده، عنوان کرد: بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های هواشناسی استان زنجان پس از فیله خاصه با ۱۳.۲، حصار، مشمپا و پری در شهرستان ماهنشان به ترتیب ۱۱ و ۱۰ میلی‌متر بارندگی داشتند و کمترین بارش‌ها در شهر حلب شهرستان ایجرود ۰.۴ میلی‌متر ثبت شد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


شهر زنجان سردترین مرکز استان کشور ثبت شد