شهردار: هسته مرکزی مشهد باید حمل و نقل پاک داشته باشد


شهردار: هسته مرکزی مشهد باید حمل و نقل پاک داشته باشد

مشهد - ایرنا - شهردار مشهد تاکید کرد: برای کاهش آلودگی هوا در مشهد باید سیستم‌های انبوه‌بر و حمل و نقل پاک برقی و یا هیبریدی در هسته مرکزی شهر مورد استفاده قرار گیرد.

سیدعبدالله ارجایی روز یکشنبه در نشست شورای اسلامی شهر مشهد افزود: پیگیر تعیین تکلیف قراردادهای معطل مانده هستیم که یکی از این قراردادها، مربوط به خرید اتوبوس از شرکت ایران خودرو دیزل بود که مشمول زمان و تغییر قیمت شده است.
وی خاطرنشان کرد: این قرارداد با پیگیری‌های صورت گرفته به سرانجام رسیده است که تا پایان امسال ۸۵ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی مشهد افزوده خواهد شد.
شهردار مشهد اضافه کرد: همچنین اگر بتوانیم اتوبوس برقی را پلاک گذاری کنیم به مبلغ هر اتوبوس برقی از تعداد اتوبوس های معمولی کاسته خواهد شد و اتوبوس‌هایی با فناوری روز و سوخت پاک برای نخستین بار وارد ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد خواهد شد.
ارجایی همچنین با اشاره به تشکیل کمیسیون ویژه زنان و خانواده در شورای اسلامی شهر مشهد افزود: وظیفه مدیریت شهری اجرای مصوبات شورای شهر است اما جایگاه محوری خانواده در تمامی فعالیت‌هایی که شهرداری می تواند در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایفا کند، مورد تاکید است.
وی ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۱، توجه ویژه ای به تامین زیرساخت‌های مورد نیاز مربوط به ورزش و نشاط خانواده و بانوان شده‌است.
براساس مطالعات انجام شده در خصوص آلودگی هوای مشهد، منشاء بیش از ۷۰ درصد آلودگی هوای این کلانشهر حوزه حمل‌ و نقل است و ۲ منبع اصلی این آلودگی نیز خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها هستند.
روزانه بیش از یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد تردد می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری