توسعه امکانات در روستا موجب مهاجرت معکوس می‌شود


توسعه امکانات در روستا موجب مهاجرت معکوس می‌شود

تهران- ایرنا- سرپرست فرمانداری شهرستان ورامین گفت: توسعه امکانات مناطق روستایی و خدمت رسانی به روستاییان موجب مهاجرت معکوس شده و فعالیت‌های اقتصادی مبتنی بر کشاورزی در این مناطق را توسعه می‌دهد.

مجید درویشی شامگاه یکشنبه در جریان دیدار با مردم روستای حصارحسن بیک از توابع بخش جوادآباد ورامین گفت: مردم صاحبان اصلی انقلاب و ولی نعمتان مسوولان هستند و همه افرادی که مسوولیتی بر عهده دارند موظفند تا بهترین خدمات را به آنان ارائه دهند.

وی افزود: بخش جوادآباد، به عنوان بزرگترین بخش استان تهران، از ظرفیت‌های بالایی در تولید محصولات کشاورزی برخوردار است ولی این بخش با مشکلاتی مواجه است که با همکاری تمامی مسوولان قابل رفع است.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات بخش جوادآباد، تأمین آب شرب و کشاورزی در مناطق روستایی است که تلاش می‌شود با همکاری مسوولان استانی و برنامه‌ریزی مسوولان در داخل شهرستان، این مشکل در ۲ حوزه کلان و داخلی برطرف شود.

درویشی افزود: روستای حصار حسن بیک از یک سالن ورزشی چندمنظوره برخوردار است که به منظور برخورداری روستانشینان از این فضای ورزشی، این سالن بر اساس ضوابط و قوانین از اداره ورزش و جوانان به دهیاری روستا تحویل داده می‌شود.

وی گفت: تأمین ۲۵ تُن قیر رایگان برای بهسازی و آسفالت راه روستایی بین حصارحسن‌بیک به روستای حصارقاضی، اصلاح سه هزار و ۶۶۰ متر شبکه توزیع برق و شانه‌سازی مسیر ارتباطی شهر جوادآباد به روستای حصارحسن‌بیک و نصب تابلو علائم از اقداماتی است که در اسرع وقت انجام خواهد شد.

سرپرست فرمانداری ورامین گفت: به منظور رفاه حال روستاییان و توسعه مناطق روستایی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جهاد کشاورزی موظفند نسبت به شناسایی املاک قابل الحاق به بافت روستا، مساعدت لازم را انجام دهند.

وی تأکید کرد: روستا محل تولید و تأمین مایحتاج غذایی جامعه است و روستاییان و کشاورزان با تولید محصولات کشاورزی، امنیت غذایی را تأمین می‌کنند بنابراین هر چه امکانات این مناطق افزایش یابد، به همان میزان ماندگاری روستانشینان بیشتر شده و اقتصاد این مناطق رونق بیشتری پیدا می‌کند.

شهرستان ورامین با ۲ بخش مرکزی و جوادآباد و با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)