سامانه بارشی در جنوب آذربایجان غربی فعال است


سامانه بارشی در جنوب آذربایجان غربی فعال است

ارومیه-ایرنا- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: سامانه بارشی در استان و در شهرستانهای سردشت و پیرانشهر فعال شده و برف و باران در این مناطق گزارش شده است.

مهدی صابری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این سامانه بارشی تا روز سه شنبه تمامی مناطق استان را در بر می گیرد، اضافه کرد: جنوب و مرکز استان محل اصلی فعالیت این سامانه خواهد بود.

وی با بیان اینکه جو استان در ۲۴ ساعت گذشته پایدار بود، ادامه داد: از روز چهارشنبه اول دی ماه نیز کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۲ درجه پیش بینی می شود که هشدارهای لازم در این زمینه صادر شده است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: با توجه به احتمال کولاک برف در مناطق کوهستانی، عدم انجام فعالیت های کوهنوردی ضروری است و لازم است تا شهروندان و مسافرانی که قصد تردد در راههای استان را دارند، خودروهای خود را به لوازم و تجهیزات زمستانی و گرمایشی تجهیز و از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته تکاب با دمای منفی ۶ درجه سانتی گراد سردترین شهر استان بوده بیان کرد: شهرستان پلدشت گرم ترین شهرستان با مثبت ۱۵ درجه سانتی گراد دما بوده است.

آذربایجان غربی از اواخر هفته گذشته شاهد بارش برف و باران بوده است که پیرانشهر با ۱۰۳ میلیمتر و سردشت با ۸۱ میلیمتر پر بارش ترین شهرهای استان در یک هفته اخیر بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی