ویژه برنامه شب خاطره عملیات «کربلای4» در کانون «دوستان آسمانی»


ویژه برنامه شب خاطره عملیات «کربلای4» در کانون «دوستان آسمانی»

گواهیان از برگزاری ویژه برنامه شب خاطره عملیات «کربلای چهار» در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» شهرستان جهرم خبر داد.

«مسعود گواهیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: عملیات «کربلای چهار» از پیچیده ترین و دشوارترین رویدادهای جنگ تحمیلی بود که به همین سبب مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» جهرم با اشاره به رشادت های رزمندگان اسلام در جریان این عملیات، افزود: رشادت، مقاومت و از خودگذشتگی نیروهای غواص ایرانی در عملیات «کربلای چهار» که تصرف جزایری همچون «ام‌الرصاص» را به دنبال داشت، مقدمه ‌ای شد تا عملیات «کربلای پنج» در تاریخ دفاع مقدس خودنمایی کند.

وی با تاکید بر گرامی داشت رشادت های رزمندگان و شهدای دفاع مقدس در جریان عملیات «کربلای چهار»، خاطرنشان کرد: ویژه برنامه شب خاطره «عملیات کربلای چهار» با روایت گری رزمندگان دوران دفاع مقدس در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» برگزار می شود.

گواهیان عنوان کرد: همچنین در این برنامه از کتاب «خاطرات بچه های مینی کاتیوشا»، خاطرات رزمندگان «لشکر 33 المهدی (عج)» نیز رونمایی می شود.وی با دعوت از اهالی مسجد و عموم شهروندان برای شرکت در این برنامه، گفت: ویژه برنامه شب خاطره «عملیات کربلای چهار» روز چهارشنبه اول دی ماه همراه با نماز مغرب و عشا در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» برگزار می شود.

به گزارش شبستان، عملیات آبی_خاکی «کربلای چهار»، یکی از عملیات‌ های گسترده و غیرکلاسیک جمهوری اسلامی ایران است که توسط قرارگاه مرکزی «خاتم الانبیاء (ص)» سپاه پاسداران در تاریخ سوم دی ماه 1365 با رمز «محمد‌ رسول‌الله (ص)» انجام شد.

عملیاتی که بعد از چندین ماه توسط فرماندهان ایرانی طراحی و در سال ششم جنگ اجرا شد.

اطلاعات عملیات «کربلای چهار» توسط کشور آمریکا و منافقین در اختیار عراق قرار گرفت و به همین علت به هدف نهایی خود که تهدید شهر «بصره» بود نرسید اما جزایر تصرف شده در این عملیات باعث شد «کربلای پنج» به موفقیت برسد.

پایان پیام/691

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مسجد ارک؛ پایگاه مبارزه با سیاست‌های پهلوی از کودتای 32 تا بهمن 57