بحران و تنش آبی 25 شهر و 2650 روستای استان کرمان


بحران و تنش آبی  25 شهر و 2650 روستای استان کرمان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان گفت: در استان کرمان 12 شهر در وضعیت بحرانی، 13 شهر در معرض تنش آبی و 2650 روستای بحرانی به لحاظ آب وجود دارد.

علی رشیدی، عصر امروز ۳۰ آذرماه در جلسه سازگاری با کم آبی استان کرمان با توجه به میزان مصرف آب گفت: سازگاری با کم آبی ضروری ترین درمان است.

وی سازگاری با کم آبی را یک اقدام میان رشته ای دانست و بیان کرد: باید همه دستگاه ها در اجرای این طرح همکاری کنند و امکان صرفه جویی در مصرف آب وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان اظهار کرد: طبق گزارشات در شش ماهه اول امسال ۳۲۷ میلیون مترمکعب آب در استان صرفه جویی شده است و تیمی متشکل از کارشناسان در راستای راستی آزمایی این موضوع تشکیل شده که اگر حتی نیمی از این عدد درست باشد، کار بزرگی صورت گرفته است.

رشیدی، خط انتقال آب از خلیج فارس، تعیین تکلیف انشعاب های غیرمجاز در شهرک های شهر کرمان، فرهنگ سازی و ارائه مشوق های اثربخش، اجرای دقیق برنامه سازگاری با کم آبی، طرح انتقال آب از سد شهیدان امیرتیموری، طرح انتقال آب به شهرهای شمالی و ... را از جمله برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در راستای حل مشکلات آبی استان پیشنهاد کرد.

به گزارش ایسنا، مهدی حسینی نژاد، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این جلسه گفت: نتیجه مناسبی از پلمب کردن چاه ها در چندین سال اخیر وجود نداشته است، اما انتقال آب از خلیج فارس عملیاتی تر خواهد بود.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق