طرز تهیه سوپ جو سفید با شیر به همراه مواد لازم


طرز تهیه سوپ جو سفید با شیر به همراه مواد لازم

فصل های سرد سال مثل پاییز و زمستان از بهترین مواقع برای تهیه سوپ است. یکی از جذاب‌ترین ها سوپ جو است که محتویات ساده‌ای دارد و در عین حال بسیار مقوی است و طرز تهیه آسانی دارد.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام آف دکور، قبل از آموزش نحوه پخت سوپ جو سفید با شیر، مواد لازم برای تهیه این سوپ را معرفی می کنیم که این مواد با نسبتهای دقیقی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا سوپ جو طعم و قوام مناسبی داشته باشد. اگر خواستید آن را برای تعداد نفرات کمتر یا بیشتر تهیه کنید با در نظر گرفتن نسبت بین مواد، مقدارشان را افزایش یا کاهش دهید.

جهت آموزش طرز تهیه بهترین سوپ جو اینجا کلیک کنید.

مواد لازم برای تهیه سوپ جو

زمان پخت: ۳۰

رب: ۱ قاشق غذاخوری پیاز: ۲ عدد بزرگ مرغ: نصف سینه نمک، فلفل، ادویه: به مقدار لازم آبغوره: به مقدار لازم جو پرک: ۱ پیمانه آبلیمو: ۱ قاشق غذاخوری جعفری و گشنیز: ۱ پیمانه جو پوست کنده: ۰.۵ کیلوگرم هویج: ۰.۵ کیلوگرم قارچ: ۰.۵ کیلوگرم

طرز تهیه سوپ جو

در اولین مرحله برای تهیه سوپ جو باید جو پوست کنده و جو پرک را پاک کنید و بشویید. بهتر است از شب قبل یا از چند ساعت قبل آنها را بخیسانید و سپس یک پیاز کوچک را ریز خرد کرده و با مقداری نمک و فلفل و ادویه کاری و زردچوبه و سینه مرغ آب پز کنید. مرغ پخته شده را ریز کرده و کنار بگذارید.

در مرحله بعدی باید پیاز دیگری را نگینی خرد کرده و داخل روغن تفت دهید. مقداری نمک و زردچوبه به آن اضافه کنید و تفت دادن پیازها را تا طلایی رنگ شوند ادامه دهید.

حالا قارچ­ها را هم خرد کرده و با کمی آبلیمو روی شعله گاز بگذارید تا با بخار خود بپزد. باید منتظر بمانید که آبش خشک شود و قارچ بپزد و بعد آن را از روی شعله گاز بردارید و مقداری هویج رنده کنید و کنار بگذارید.

برای پختن سوپ جو از جعفری و گشنیز استفاده می کنند و هر چه سبزی تازه تر باشد طعم بهتری خواهد داشت؛ ولی از سبزی خشک هم می توانید استفاده کنید.

حالا باید جو خیس خورده را با آبی که داخل آن خیس شده بود با مرغ ریش شده و پیاز داغ و قارچ آب پز شده و سبزی خرد شده و هویج که رنده کرده بودید با مقداری آب داخل یک قابلمه بریزید و روی شعله گاز بگذارید تا جا بیفتد.

وقتی سوپ کاملاً جا افتاد و قابل خوردن شد می توانید مقداری نمک و فلفل و رب و آبغوره داخل آن بریزید و سرو کنید.

این غذا می‌تواند هم وعده غذای اصلی و هم بعنوان پیش غذا استفاده شود. همانطور که گفته شد خاصیت­های زیادی دارد و برای درمان سرماخوردگی هم مناسب است و طعمی دارد که حتی کودکان سخت‌گیر هم به خوردن آن علاقه نشان می دهند.

با اینکه طرز تهیه‌سوپ‌جو کار بسیار ساده‌ای است ولی یکی از اصلی ترین نکاتی که برای تهیه آن باید در نظر گرفته شود مدت زمانی است که برای پختن سوپ می گذارید. باید به اندازه کافی وقت بدهید تا سوپ کاملا جا بیفتد و نباید آن را کال میل کنید.

برای اینکه سوپ جو با شیر درست کنید باید حتماً شیر را گرم کنید و داخل آن بریزید چون شیر سرد داخل سوپ بریده بریده می شود و طعم و ظاهر بدی پیدا می‌کند.

اکر انتظار سوپ جو غلیظ تری داشته باشید و قوام بیشتری از آن می خواهید می توانید دو قاشق غذاخوری آرد ذرت یا گندم داخل آب سرد حل کنید و داخل سوپ جو بریزید.

برای طعم بهتر هم می‌توانید از عصاره مرغ مثل گالینابلانکا استفاده کنید و بهتر است سبزی‌ها به اندازه ای خرد شده باشند که داخل سوپ معلوم باشند یعنی بیش از حد درشت یا ریز نباشد.

طرز تهیه سوپ جو سفید با شیر به همراه مواد لازم

سوپ جو با شیر

برای اینکه سوپ جو با شیر تهیه کنید باید یک قابلمه بردارید روی شعله گاز بگذارید و پیازها را نگینی داخل آن خرد کنید و بعد گردن و بال مرغ را با یک لیوان آب و مقداری نمک و زردچوبه و فلفل روی پیاز خرد شده بریزید و منتظر بمانید که بپزد.

پس از اینکه ۱۵ دقیقه گذشت، جو پوست کنده را که از قبل خیسانده اید داخل قابلمه بریزید و بگذارید که با هم بپزند.

اکنون سیر، کرفس، قارچ و هویج را داخل قابلمه بریزید و جعفری و سایر سبزیجات معطری که می خواهید را بعد از پختن هویج و کرفس به قابلمه اضافه کنید و ۱۰ دقیقه منتظر بمانید که خوب بپزند.

پس از آن داخل یک ظرف به صورت جدا شیر را گرم کنید و بعد داخل سوپ بریزید. حتماً این کار را انجام دهید تا سوپ بهتری تهیه شود.

حالا سوپ جو با شیر شما آماده شده و می ­توانید آن را نوش جان کنید. برای طعم بهتر می‌تواند لیمو ترش داخل سوپ بچکانید و میل کنید.

طرز تهیه سوپ جو سفید با شیر به همراه مواد لازم

سوپ جو سفید

اول جوپرک­ها را شسته و با مقداری عصاره مرغ و آب داخل قابلمه بپزید و بعد هویج را رنده کرده و داخل قابلمه دیگر بپزید.

سپس قارچ­ها را شسته و نگینی خرد کرده و با کمی کره یا روغن تفت دهید و قارچ سرخ شده را همراه با شیر گرم به قابلمه اضافه کنید و کمی نمک و فلفل داخل آن بریزید.

در آخرین مرحله یک قاشق سوپ داخل خامه بریزید و با دور تند هم بزنید. وقتی هم دما شد داخل سوپ برگردانید و هم بزنید و شعله را خاموش کنید. سوپ جو سفید آماده شده و می­توانید آن را نوش جان کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام