راه‌اندازی قطار از مبداء تربت‌حیدریه ضروری است


راه‌اندازی قطار از مبداء تربت‌حیدریه ضروری است

تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیر پایانه راه آهن تربت‌حیدریه گفت: راه‌اندازی قطار از مبداء تربت‌حیدریه به تهران و اختصاص 80 درصد ظرفیت مسافر آن به این مسیر مشکل کمبود سهمیه مسافر تربت‌حیدریه را رفع می‌کند.

محمد خالقی نیا روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر قطار تربت‌حیدریه بین راهی است زیرا مبداء آن طبس و مقصد آن تهران است و سهمیه مسافر تربت‌حیدریه ۶۰ نفر می‌باشد اما تقاضا بیشتر از این تعداد است.

وی ادامه داد: در حال حاضر قطار طبس - تهران هر ۲ روز یکبار این مسیر و هر چهار روز یک بار مسیر خواف - طبس را طی می‌کند که اگر یک قطار خاص طبس - تهران و یک قطار خاص خواف - تهران راه‌اندازی شود هر روز در تربت‌حیدریه قطار خواهیم داشت.

مدیر پایانه راه آهن تربت‌حیدریه گفت: بیشترین حجم حمل و نقل بار از مبادی خواف و سنگان است که ۷۰ درصد بار شرق کشور مربوط به این ۲ شهرستان است و در آینده که راه آهن به افغانستان و بیرجند و چابهار نیز وصل شود ایستگاه تربت‌حیدریه نزدیکترین مسیر و پر تردد خواهد شد و طبق نظر کارشناسان اداره راه‌ آهن تربت‌حیدریه بابد به مرکز مستقل ارتقا یابد.

وی افزود: تبدیل این اداره به مرکز مستقل در دولت قبل با مخالفت سازمان امور استخدامی مواجه شد که امیدواریم در دولت سیزدهم به جایگاه واقعی خود برسد.

راه آهن شرق کشور به مرکزیت طبس در سال ۱۳۷۴ افتتاح شد و در حال حاضر ۹۰۰ کیلومتر طول داشته که شامل ایستگاه جندق در استان یزد و طبس در استان خراسان جنوبی و تربت‌حیدریه در خراسان رضوی است و از تربت‌حیدریه به ۲ شاخه تبدیل می‌شود که یک شاخه به خواف و افغانستان رفته و یک شاخه به ایستگاه کاشمر می‌رود و از آنجا به شبکه ریلی تهران متصل می‌گردد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاج عالم