گزارش‌های عجیب از بازی کردن رانندگان خودروهای تسلا در زمان رانندگی!


گزارش‌های عجیب از بازی کردن رانندگان خودروهای تسلا در زمان رانندگی!

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی آمریکا NHTSA اعلام کرد بررسی‌های اولیه درباره حدود 580 هزار خودروی تسلا را به خاطر شکایاتی درباره امکان بازی کردن در نمایشگر اصلی خودرو هنگام زمان رانندگی شروع کرده است. این بررسی ایمنی شامل خودروهای تسلا مدل X، S، Y و 3 مجهز به عملکردی با نام پسنجر پلی می‌باشد. … The post گزارش‌های عجیب از بازی کردن رانندگان...

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی آمریکا NHTSA اعلام کرد بررسی‌های اولیه درباره حدود ۵۸۰ هزار خودروی تسلا را به خاطر شکایاتی درباره امکان بازی کردن در نمایشگر اصلی خودرو هنگام زمان رانندگی شروع کرده است. این بررسی ایمنی شامل خودروهای تسلا مدل X، S، Y و ۳ مجهز به عملکردی با نام پسنجر پلی می‌باشد. NHTSA می‌گوید تسلا در حال صدور مجوز برای امکان بازی کردن راننده و سرنشین جلو در نمایشگر اصلی و در زمانی است که خودرو حرکت می‌کند. واضح است که چنین امری باعث حواس‌پرتی راننده خواهد شد.

گزارش‌های عجیب از بازی کردن رانندگان خودروهای تسلا در زمان رانندگی!

در یکی از شکایات رسمی ثبت شده آمده است:

تسلا هم‌اکنون در حال ساختن بازی‌های ویدئویی برهم‌کنشی و جست‌وجوی زنده اینترنت بوده و این کار را می‌توان از طریق نمایشگر اصلی خودرو و در زمان رانندگی انجام داد. بازی‌های ویدئویی ظاهراً فقط به سرنشینان محدود هستند اما جست‌وجوی اینترنت را همه و در هر زمانی می‌توانند انجام دهند. چرا یک خودروساز باید اجازه ساخت ویدئوهایی را بدهد که بیش از دوسوم نمایشگر اصلی را اشغال می‌کند، نمایشگری که باید اطلاعات اصلی را به راننده ارائه کند؟ این کار باعث پرت شدن حواس راننده خودرو شده و امری خطرناک است

NHTSA تائید کرده این قابلیت از دسامبر ۲۰۲۰ در دسترس مشتریان خودروهای مجهز به ویژگی پسنجر پلی بوده است. قبلاً از آن گیم پلی فقط زمانی در دسترس بوده که خودرو پارک شده باشد. البته این عملکرد چند هفته پیش خبرساز شد. در آن زمان گفته شده بود که تنها مورد ایمنی در نظر گرفته شده برای جلوگیری از بازی کردن رانندگان در زمان کنترل خودرو این بوده که بازیکن می‌بایست موافقت خود با بازی کردن سرنشین را اعلام کند. با لمس و تائید این گزینه راننده هم می‌توانسته در زمان رانندگی بازی کند.

گزارش‌های عجیب از بازی کردن رانندگان خودروهای تسلا در زمان رانندگی!

بعداً گفته شد توجه NHTSA به این خبرها جلب شده و حالا نیز بررسی‌های اولیه را به‌صورت رسمی شروع کرده است. چند روز پیش نیز گفته شد حواس‌پرتی راننده‌ها در سال ۲۰۱۹ باعث مرگ ۳۱۴۲ نفر در جاده‌های آمریکا شده است. احتمالاً تسلا با به‌روزرسانی از راه دور خواهد توانست این مشکل را حل کند هرچند این ویژگی اصلاً نباید در دسترس رانندگان قرار می‌گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟