امام جمعه زنجان: بصیرت کارساز، شناخت دشمن و اقدام به موقع است


امام جمعه زنجان: بصیرت کارساز، شناخت دشمن و اقدام به موقع است

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: به فرموده رهبری بصیرت و شناخت دشمن و اقدام به موقع کارساز خواهد بود در غیر این صورت، موثر نبوده و نتیجه مطلوب حاصل نمی شود.

حجت‌الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه زنجان با اشاره به نهم دی ماه روز بصیرت و مبارزه با فتنه افزود: به فرمایش رهبری، بصیرت یعنی شناخت زمان، نیاز، اولویت‌ها، دوست و دشمن و اقدام به موقع است.
وی اظهار داشت: اقدام نابهنگام هیچ فایده ای نخواهد داشت چون کسی که به موقع اقدام نکند نتیجه مطلوب نمی گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه بصیرت بعد از عاشورا، همان تبیین حوادث عاشورا و روشنگری است، گفت: برای داشتن بصیرت درست، باید الگو و شاخص درست داشته باشیم و شاخص و الگوی ما در زمان حاضر، ولی امر مسلمین است.
حجت الاسلام خاتمی خاطرنشان کرد: روزی که رهبری دستوراتی برای اقدام لازم در راستای مقابله با فتنه‌های دشمنان می دهد اگر آنها را به موقع انجام دهیم، به بصیرت لازم رسیده‌ایم.
وی در ادامه به هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی اشاره کرد و گفت: آیات اولیه دین ما مبارزه با جهل و تلاش برای علم آموزی است.
امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه مسلمانی که پیشانی دین او علم آموزی و مبارزه با جهل است نباید از علم و سواد آموزی به دور باشد افزود: اگرچه در حال حاضر ۹۳ درصد جمعیت واجد شرایط سوادآموزی کشور باسواد هستند، اما برای جامعه اسلامی این میزان کافی نیست و باید به ۱۰۰ درصد برسد.

حجت الاسلام خاتمی همچنین در ادامه به ولادت حضرت عیسی مسیح، اشاره کرد و گفت: مقام بزرگ پیامبر مسیحیان اقتضا می‌کند که ظالم را از ظلمش بازدارد و به هیچ وجه ظلم را روا نمی دارد چون هیچ پیغمبری نگفته است که زیر بار ظلم بروید و یا ظلم بکنید.
وی با تاکید بر اینکه فطرت و عقل انسان از ظلم نفرت دارد، تصریح کرد: یکی از محورهای آموزه های انبیا، نفرت از ظلم و ظالم و حمایت از مظلوم است.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: دستورات اسلام این است که نه ظلم کنید و نه زیر بار ظلم بروید.
حجت الاسلام خاتمی با تقدیر از دست اندرکاران ثبت احوال به سوم دی روز ثبت احوال اشاره کرد و افزود: همه مردم از نتیجه زحمات و تلاش خدمتگزاران مردم در این حوزه بهره مند هستند.
امام جمعه زنجان همچنین با اشاره به شهادت فاطمه زهرا(س)، نقش مهم آن حضرت در تبیین و تبلیغ ولایت و امامت بسیار موثر خواند و گفت: این بانوی بزرگوار، پس از رحلت پیامبر برای تبلیغ دین و رسالت ولایت و امامت در بین مردم زمان، استفاده کرد.
خاتمی با تاکید بر اینکه اسلام کاملترین و پایان بخش ترین دین است، اظهار داشت اراده خداوند بر این بود که دین الهی در قالب امامت، استمرار پیدا کند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

زنجان پایلوت انجام تست پی سی آر و سریع کرونایی کشور است