181 میلیارد ریال صرف ارتقای ایمنی جاده‌های خراسان رضوی شد


181 میلیارد ریال صرف ارتقای ایمنی جاده‌های خراسان رضوی شد

مشهد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: امسال به منظور ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای در این استان 181 میلیارد ریال هزینه شده است.

ابراهیم نصری روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در جاده ترانزیتی قوچان - باجگیران با هزینه ۳۳ میلیارد ریال اقدام به تجهیز و بهره برداری از سیستم روشنایی تونل باجگیران به طول هزار و ۱۰۰ متر گردیده است.
وی ادامه داد: بهره برداری از پروژه روشنایی سه راهی امام قلی واقع در جاده قوچان - درگز نیز با هزینه سه میلیارد ریال و روشنایی ورودی شهرستان نیشابور در جاده مشهد - نیشابور به طول هفت هزار متر با هزینه ۴۰ میلیارد ریال از طرح های دیگر در بخش ایجاد روشنایی بوده است.

مدیر کل راهداری خراسان رضوی گفت: اجرای حفاظ بتنی مفصلی در آزادراه مشهد - باغچه به طول ۶ هزار متر با هزینه حدود ۶۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری می باشد.

وی افزود: در حوزه رفع نقاط پرتصادف، عملیات رفع حادثه خیزی چهار نقطه شامل فرخد - تقاطع ارتکند - گلخندان و فاز ۲ شهرک صنعتی کاویان در حال انجام می باشد و برای رفع ۶ نقطه دیگر با اعتبار حدود ۴۵ میلیارد ریال اقدامات لازم برای برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار انجام شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

نصری ادامه داد: به منظور ارتقای ایمنی جاده‌های استان از پارسال تاکنون، خط کشی در بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه، تهیه و نصب گاردریل به طول هشت هزار متر، تهیه و نصب علائم ایمنی از قبیل مسیرنما، تابلو انتظامی و اخطار دهنده به تعداد هزار و ۴۰۰ عدد، حفظ و نگهداری از سیستم های روشنایی موجود به طول ۲۱۱ کیلومتر و احداث و تکمیل چهار دستگاه استراحتگاه جاده ای در حوزه راه‌های برون شهری استان انجام شده است.

۵۱ گردنه در راههای شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راههای روستایی به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در این استان وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راهها قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی