افتتاح خط واکسن تب برفکی و سفر وزیر بهداشت سر خط اخبار البرز


افتتاح خط واکسن تب برفکی  و سفر وزیر بهداشت سر خط  اخبار البرز

کرج - ایرنا - استان البرز هفته ای پر خبر پشت سرگذاشت ؛ از راه اندازی بزرگ ترین خط تولید واکسن تب برفکی با حضور مسوولان کشوری تا سفر یک روزه وزیر بهداشت و درمان و آموزش از مهم ترین اخبار استان در این هفته بود.

هفته گذشته (بیست و هفتم آذر تا سوم دی ماه )رویدادها و اخبار مهمی در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در استان البرز رخ داد.

در ابتدا به سفر دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و سید جواد ساداتی نژاد می پردازیم که با راه اندازی بزرگ ترین خط تولید واکسن تب برفکی در البرز انجامید.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در حاشیه این مراسم عنوان کرده بود که امسال ده ها میلیون دز واکسن های مختلف در حوزه های دام، طیور و آبزیان در داخل کشور توسط شرکت های خصوصی تولید و به بازار ارائه شده است.

وزارت جهاد کشاورزی بزرگترین حامی شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود، این خبر به نقل از سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از خط تولید واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شرکت واکسن سازی دانش بنیان پسوک که در منطقه ماهدشت کرج مستقر است.

وی در این بازدید در گفت وگو با خبرنگاران گفته بود که در دولت سیزدهم وزارت جهاد کشاورزی بزرگترین حامی شرکت های دانش بنیانی خواهد بود که در حوزه تولید محصولات نوترکیب و تهیه واکسن فعال هستند.

همچنین دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و درمان وآموزش پزشکی در حاشیه بازدید از شهرک دارویی برکت و کارخانه تولید واکسن کرونا وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در شهرستان ساوجبلاغ در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به سرعت عمل محققان کشورمان در تامین تجهیزات و تولید واکسن کرونا اعلام کرد که بستر برای ساخت واکسن‌های جدید در کشور فراهم است و طبق بررسی های علمی، واکسن کوو برکت از کم عارضه ترین واکسن های کرونا در جهان است .

«ایران اسلامی در مقابله با کرونا روسفید شده است» این خبر نیز به نقل وزیر بهداشت بر روی خروجی خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز البرز قرار گرفت، وی در ادامه سفر یک روزه خود به البرز در بازدید از یک شرکت بزرگ تولید داروهای نوترکیب در شهرک دارویی برکت شهرستان ساوجبلاغ استان البرز با اشاره به مجاهدت های مدافعان سلامت و تلاش های ارزشمند و موفق پژوهشگران کشورمان در عرصه ساخت واکسن کرونا ، اعلام کرد که ایران اسلامی در امر مقابله با ویروس جهانی کرونا رو سفید شده است.

گروه دارویی برکت در تامین واکسن و مراکز درمانی در کشور پیشتاز است، حمیدرضا جمشیدی رییس هیات مدیره گروه دارویی برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اعلام کرد که این گروه از ابتدای شکل گیری تاکنون با ساخت و تکمیل ۱۴ بیمارستان ، ۲۳۰ خانه سلامت و ساخت واکسن کرونا در کمک به بخش بهداشت و سلامت کشور پیشتاز بوده است.

بیمارستان امام خمینی (ره) کرج با تمام ظرفیت پای کار می آید این عنوان مطلبی بود که به نقل از مجتبی عبداللهی استاندار البرز مطرح شد، این بیمارستان که سال ها بود با مشکلات زیادی درگیر شده بود پس از ورود دستگاه قضا بار دیگر رنگ آرامش به خود گرفت، اما اهمیت موضوع به حدی بود که از دید استاندار این استان نیز به دور نماند و به همین منظور نشست تعیین تکلیف و انعقاد قرارداد واگذاری بیمارستان امام خمینی (ره) به بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

عبداللهی در این نشست عنوان کرده بود که این بیمارستان با حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برای خدمات دهی به بیماران با تمام ظرفیت پای کار می آید.

برداشت بی رویه آب از منابع زیر زمینی به عنوان تهدیدی جدی برای استان البرز است که این مهم از مسایلی بود که استاندار البرز در روزهای گذشته به آن پرداخت.

وی در نشست مدیریت آب و فاضلاب استان البرز گفت که با اعمال حق آبه ۵۵ میلیون مترمکعبی از سد های این استان، برداشت آب از منابع زیرزمینی این استان را کاهش و به ۶۵ درصد می رسانیم.

شهرک صنعتی اشتهارد با کمبود پنج هزار نیروی کار مواجه است، خبری مسرت بخش در روزهایی که بسیاری از جوانان به خصوص فارغ التحصیلان دانشگاهی ما با بیکاری دست و پنجه نرم می کنند این مهم به نقل از مرتضی چنگیزی مدیر عامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی اشتهارد عنوان شده بود.

وی در گفت وگو با ایرنا با اشاره به وجود حدود ۲ هزار واحد تولیدی و صنعتی در این شهرک عنوان کرد که هم اکنون این شهرک با کمبود پنج هزار نیروی کار ماهر مواجه است.

برخورد ۲ قطار مسافربری در محدوده چیتگر یکی از مهم ترین اخبار هفته گذشته بود که استان های البرز و تهران را درگیر کرد،

در این حادثه ۲۰ نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۹ نفر به صورت سرپایی درمان شده و ۱۱ نفر دیگر نیز به بیمارستان منتقل و خطای انسانی را علت اصلی تصادف ۲ رام قطار در مترو تهران اعلام شد.

کرونا ویروسی که بیش از ۲ سال است کشور و دنیا را درگیر کرده این هفته البرز در این حوزه اخبار امید بخشی داشت و در برخی از روزها تعداد فوتی های ناشی از این ویروس به صفر رسیده بود.

پنج میلیون دز واکسن رازی کووپارس آماده تحویل به وزارت بهداشت است این خبر امید بخش را دکتر محمدحسین فلاح مهرآبادی سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی را در گفت وگو با ایرنا عنوان کرده بود.

وی در این مصاحبه گفته بود که پنج میلیون دز واکسن کرونا «رازی کووپارس » به مرور در حال تحویل به هیات امنای وزارت بهداشت و درمان و آموزش علوم پزشکی است تا در چرخه واکسیناسیون عمومی قرار بگیرد.

منطقه پیام البرز با ۳۸ واحد از هاب های تولید تجهیزات پزشکی است، نادر ثناگو مطلق مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام البرز با اشاره به فعالیت واحدهای تولیدی متعدد در این مجموعه اعلام کرد که منطقه ویژه پیام یکی از هاب های تامین تجهیزات پزشکی کشور است.

علیرضا عباسی نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در هفته ای که گذشت به موضوع بودجه ۱۴۰۱ اشاره و رویکرد حمایتی دولت سیزدهم از مناطق محروم در لایحه بودجه ۱۴۰۱ را فرصتی مغتنم برشمرد که باید از آن نهایت بهره را برای توسعه هرچه بیشتر استان ها برد.

علی حدادی نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی نیز در هفته ای که گذشت با تاکید بر اینکه بانک‌ها بنگاه‌داری نکنند، گفت: اگر بانک‌ها از حالت بنگاه‌داری دست بکشند شرایط بهتری برای اقتصاد کشور رقم خواهد خورد.

آتش سوزی در فردیس یک کشته و سه مصدوم بر جای گذاشت، حسین عاشوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فردیس اعلام کرد که آتش سوزی در یک واحد مسکونی در این شهر سبب مرگ یک نفر و مصدومیت سه نفر دیگر شد.

آتش سوزی این بار در کرج نیز رخ داد و آتش نشانی کرج هشت گرفتار در میان شعله های آتش را نجات داد، مهدی سمیعی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج اعلام کرد که آتش نشانان کرج هشت نفر از ساکنان یک مجتمع مسکونی را در میان دود و شعله های آتش را نجات دادند اما چهار وسیله نقلیه در آتش سوخت.

اسب کاسپین ایرانی به عنوان یک اثر ناملموس ملی در یونسکو ثبت شود، محمد جواد دهقان مدیرعامل انجمن حفاظت از اسب کاسپین ایران گفت: اسب کاسپین ایرانی افزون بر ثبت ملی باید با پیگیری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان یک اثر ناملموس در یونسکو به ثبت برسد.

در حوزه ورزشی با توجه به اینکه البرز مهد قهرمانان و ورزش است، این هفته را نیز با اخبار ورزشی زیادی به اتمام رساند که مهم ترین آنها خبر بازگشایی پیست بین المللی دیزین در هفته پیش روی بود.

صادق کلهر مدیر داخلی مجموعه بین المللی پیست اسکی دیزین البرز با اشاره به بارش ۵۰ سانتی برف در این مجموعه گفت که بر این اساس تا هفته آینده این پیست بازگشایی می شود.

و آخرین خبر نیز به خطبه های نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی برمی گردد که وی در خطبه های این هفته به ۹ دی اشاره و در بخشی از خطبه های خود عنوان کرد که در واقع این حماسه بزرگ و مردم به جهانیان نشان دادند که هرگز حاضر به عقب نشینی از ارزش های دینی و انقلابی خود نیستند و در برابر هر چیزی که مغایر با این ارزش ها باشد ایستادگی خواهند کرد

البرز که به دلیل مهاجرپذیری و وجود اقوام مختلف «ایران کوچک» لقب گرفته است، سال ۱۳۸۹ با مساحت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر و جمعیتی حدود سه میلیون نفر به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد.

این استان مهاجرپذیر با داشتن هفت شهرستان طالقان، چهارباغ ، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، کرج و فردیس در کنار پایتخت قرار گرفته و روزانه ۳۰۰ هزار نفر از آن به تهران در حال تردد هستند.

هر چند البرز از نظر مساحت کوچکترین استان کشور محسوب می شود اما جاذبه های طبیعی و تاریخی آن به خصوص جاده کرج – چالوس که به دروازه بهشت شمال ایران مشهور است، سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند.

این استان یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های آن است.

فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۵۰ برند (الگو) در البرز، این استان را به یکی از قطب های صنعت و تولید در کشور تبدیل کرده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟