46 رساله تقاضامحور در دانشگاه سیستان و بلوچستان ارائه شده است


زاهدان-ایرنا- رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: از سال 98 تاکنون 46...
زاهدان-ایرنا- رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: از سال 98 تاکنون 46 پارسای (پایان‌نامه و رساله) تقاضا محور از سوی دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه در راستای حل معضلات و مشکلات جامعه ارائه شده است.

غلام‌رضا رضایی روز یکشنبه در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه دانشگاه به عنوان یک نهاد علمی، بستر تحقق مرجعیت علمی است اظهارداشت: شاخصه مرجعیت علمی پاسخ به سوالات و راه‌حل مسائل و مشکلاتی است که در جامعه وجود دارد.

وی افزود: باید دانشگاه بتواند بی‌واسطه در حل مسائل جامعه و ایفای مسوولیت اجتماعی نقش داشته باشد زیرا دانشگاه‌ها علاوه بر آموزش و ارتقای دانش دانشجویان و آماده کردن آنان برای حضور در بازار کار باید در زمینه شناخت و برطرف کردن نیازهای تحقیقاتی بخش جامعه، صنعت و تلاش برای حل معضلات جامعه نیز فعالیت کنند.

رییس دانشگاه سیستان وبلوچستان ادامه داد: انجام تحقیقات پژوهشی کاربردی، پارسا (پایان‌نامه و رساله) تقاضامحور و حضور اعضای هیات علمی در بخش‌های مختلف جامعه در قالب فرصت مطالعاتی به منظور گسترش همکاری‌های پایدار علمی و پژوهشی از جمله روش‌های ارتباط جامعه و دانشگاه است.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ شاهد افزایش تعداد پارساهای (پایان‌نامه و رساله) تقاضا محور در دانشگاه سیستان وبلوچستان بودیم که امیدواریم با انجام این پارساها دانشگاه نقش پررنگ‌تری در ایفای مسوولیت اجتماعی خود و حل مشکلات جامعه داشته باشد.

رضایی بیان کرد: همچنین در راستای نقش‌آفرینی دانشگاه‌های نسل چهارم و به منظور رسالت جامعه‌محوری دانشگاه جهت ساماندهی رشته‌های تحصیلی و کارگاه‌های فنی برای توسعه منطقه‌ای سواحل مکران در محل منطقه آزاد، دانشگاه سیستان و بلوچستان به همراه کارگروهی تمامی نیازهای مربوط به رشته‌های تحصیلی، کارگاه‌های فنی، دوره‌های‌کوتاه مدت مختص منطقه را شناسایی خواهد کرد.

وی ادامه داد: با استفاده ار ظرفیت دانشگاه سیستان و بلوچستان، پارک علم و فناوری و دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان، دوره‌های آموزشی مورد نیاز پرسنل کارخانه فولاد و پتروشیمی تهیه و برنامه‌ریزی لازم جهت برگزاری این دوره‌ها انجام خواهد پذیرفت.

به گزارش ایرنا دانشگاه سیستان و بلوچستان به عنوان دانشگاه جامع و قطب علمی منطقه جنوب شرق کشور فعالیت خود را با تاسیس رشته راه و ساختمان در سال ۱۳۵۳ در شهر زاهدان آغاز و به ترتیب در سال‌های ۵۶ و ۶۸ دانشکده‌های دریانوردی چابهار، علوم پایه و کشاورزی زابل در این دانشگاه تاسیس شد.

دانشگاه سیستان و بلوچستان درسال ۸۴ به عنوان دانشگاه مادر در استان توانست با احراز شاخص‌های لازم به جرگه دانشگاه‌های توسعه یافته کشور بپیوندد و از نظر تشکیلاتی در ردیف دانشگاه‌های رده الف کشور قرار گیرد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته