برف و باران چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد


برف و باران چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با ورود یک سامانه  بارشی به این استان از روز چهارشنبه بارش برف و باران بسیاری از نقاط استان را فرا می‌گیرد.

معصومه نوروزی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه بارشی به تناوب تا اواسط هفته آینده منجر به افزایش ابر، بارش برف، گاهی بارش باران و وزش باد شدید می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی بیشتر به صورت برف فعالیت دارد، تصریح کرد: شدت بارش‌ها بر اساس الگوهای فعلی برای پنجشنبه شب تا صبح جمعه پیش‌بینی می‌شود.

نوروزی تصریح کرد: این سامانه بارشی بیشتر در مناطقی از کوهرنگ، اردل، لردگان و خانمیرزا فعالیت دارد و اگرچه الگوها متغییر است اما پیش‌بینی می‌شود شهرکرد و مناطق شرقی نیز از این بارش‌ها برخوردار شوند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با توصیه نسبت به خودداری از صعود به ارتفاعات در استان، خاطر نشان کرد: همچنین از سفرهای غیرضروری در این مدت خودداری و در صورت تردد ضروری خودروها به چراغ مه‌شکن و تجهیزات زمستانی مجهز باشند.

نوروزی، کمینه دمای شهرکرد در صبح روز دوشنبه را ۱۱ درجه سانتی‌گراد زیر صفر اعلام کرد و گفت: شهرکرد سردترین مرکز استان در کشور گزارش شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.
۹۶.۱ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری درگیر خشکسالی است و این موضوع بر افت ذخایر آب زیرزمینی این استان به شدت تاثیر گذاشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل