رییس پلیس فتا: 70 درصد جرائم سایبری متاثر از ناآگاهی کاربران است


رییس پلیس فتا: 70 درصد جرائم سایبری متاثر از ناآگاهی کاربران است

کرج - ایرنا - رییس پلیس فتا با تاکید بر هوشیاری در برابر کلاهبرداری های فضای مجازی  گفت: 70 درصد جرایم سایبری در نتیجه ناآگاهی کاربران است. 

سردار وحید مجید روز دوشنبه در آیین افتتاح پلیس فتا شهرستان نظرآباد استان البرز اظهار داشت: درحوزه پیشگیری و افزایش دانش سایبری به کاربران تاکید می شود که به توصیه های های پلیس فتا توجه ویژه داشته باشند.

وی اضافه کرد: با توجه شیوع کرونا بیش از ۷۰ درصد از فعالیت های مردم معطوف به فضای مجازی شده و همین امر نیز گسترده جرائم سایبری را افزایش داده است.

رییس پلیس فتا اظهار داشت: خدمات پلیس باید در این حوزه به تناسب این موضوع رشد کمی و کیفی پیدا کند.

وی افزود : بررسی های آماری نشان می دهد که امسال میزان وقوع جرایم سایبری نسبت به مدت مشابه سال قبل در کشور پنج درصد کاهش داشته ضمن آنکه افزایش ۱۰ درصدی کشفیات را شاهد هستیم.

مجید ادامه داد: همچنین امسال دستگیری مجرمان سایبری در کشور ۵۳ درصد افزایش یافته و موضوع بسیار مهم قدرت کشف جرایم سایبری است که پیچیدگی خاصی دارند چراکه تضارب دو تفکر ریاضی بین مجرم و پلیس است .

رییس پلیس فتا خاطرنشان کرد که در پلیس فتا البرز افزایش دانش سایبری مردم با تولید انیمیشن، موشنگرافی و مسابقه های رسانه ای و تلویزیونی مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان داشت: ضریب کشف جرائم سایبری در استان البرز امسال ۱۵ درصد افزایش و ۱۰۸ درصد ضریب کشف را برآورد داشتیم که این دستاورد بسیار خوبی است.

مجید یادآورشد: در حوزه شهرستان های استان البرز تاکنون ۲ شهرستان به صورت استاندارد در حال فعالیت و دارای ساختار سازمانی مصوب بوده اند که امروز نظرآباد هم به این شهرستان ها اضافه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)