مجوز اجرای گازرسانی به 8 روستای دهلران و دره‌شهر صادر شد


مجوز اجرای گازرسانی به 8 روستای دهلران و دره‌شهر صادر شد

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: مجوز اجرای گازرسانی به 8 روستای شهرستان‌های دهلران و دره‌شهر که طبق قوانین جاری فاقد توجیه گازرسانی بودند، صادر گردیده است.

«عباس شمس‌اللهی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این مجوز با پیگیری‌های صورت گرفته توسط شرکت گاز استان ایلام و تلاش‌های نماینده حوزه جنوبی استان با افزایش چند برابری میزان سرانه مصوب گازرسانی هر خانوار، برای گازرسانی به ۸ روستا در شهرستان‌های دهلران و دره‌شهر از مدیریت گازرسانی شرکت ملّی گاز ایران اخذ شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام این روستاها را چم‌هندی، ابوغویر، صمانه، بیشه‌دراز، کاور توه‌طاق، هاویان و تاُسیسات نفتی عین‌خوش در شهرستان دهلران و روستاهای دره‌دول و گرزلنگر در شهرستان دره‌شهر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه سرانه هزینه گازرسانی برای هر خانوار در روستاهای بیشه دراز، کاور توه طاق و هاویان دهلران به ۴۵۰ میلیون ریال و برای روستاهای چم‌هندی، ابوغویر، صمانه و تاُسیسات نفتی عین‌خوش به ۴۱۰ میلیون ریال افزایش و برای روستاهای دره‌شهر به ۲۲ میلیون ریال افزایش یافته‌است، افزود: در حال حاضر میزان بهره‌مندی خانوارهای روستایی شهرستان دره‌شهر از گاز طبیعی ۹۸ درصد می‌باشد که با گازرسانی به این دو روستای باقیمانده شهرستان به ۱۰۰ درصد می‌رسد و جزو شهرستان‌های سبز استان قرار خواهد گرفت.

شمس‌اللهی با اشاره به اینکه صعب‌العبور بودن مسیر، کم بودن سرانه گرمسیری، بعد مسافت و غیره از دلائل عدم گازرسانی به این روستاها بوده است، تصریح کرد: شرکت گاز استان تلاش می‌کند به روستاهای کمتر توسعه‌یافته استان کمک کند و برای این مهم از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه برای روستاهای دهلران ۸۰ کیلومتر و برای روستاهای دره شهر ۱۶ کیلومتر شبکه توزیع اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: عملیات گازرسانی به روستاهای این دو شهرستان بزودی و پس از طی فرآیند قانونی انتخاب پیمانکار، اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه بر اساس مجوز اخیر، در مجموع ۷۲۸ خانوار در روستاهای دهلران و دره‌شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند، گفت: از این تعداد ۵۷۵ خانوار در مناطق روستایی دهلران و ۱۵۳ خانوار در روستاهای دره‌شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

شمس اللهی با اشاره به اینکه برای گازرسانی به روستاهای دهلران ۲۵۰ میلیارد ریال و برای روستاهای دره شهر ۳۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملّی گاز ایران هزینه می‌شود، تصریح کرد: تلاش می‌شود با گازرسانی به مناطق محروم استان گامی در راستای توسعه این مناطق برداشته شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا