استاندار یزد: برنامه های دهه بصیرت در استان مردمی و باشکوه برگزار شود


استاندار یزد: برنامه های دهه بصیرت در استان مردمی و باشکوه برگزار شود

یزد- ایرنا- استاندار یزد گفت: ویژه برنامه‌های بزرگداشت دهه بصیرت( نهم تا 18 دیماه ) باید به صورت گسترده و به بهترین شکل ممکن مردمی در شهرها و روستاهای استان برگزار شود.

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی سه‌شنبه شب در نشست برنامه‌ریزی دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت افزود: تمامی برنامه‌های این دهه باید به صورت مردمی انجام شود و دستگاه‌ها و نهادها نقش تسهیل‌گری و حمایت کننده را در اجرای برنامه ها داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت‌ امروز ما مرهون خون شهدایی نظیر سردار قاسم سلیمانی است و ما باید همواره قدردان شهدا باشیم چرا که آنان چراغ بصیرت به شمار می‌آیند، ادامه داد: همکاری اقشار مردم در برگزاری دهه بصیرت یکی از رسالت های مهم انقلابی است.

استاندار یزد در ادامه بر لزوم فضاسازی مناسب این دهه اشاره کرد و گفت: برنامه‌های تبیینی باید به صورت گسترده و به بهترین شکل ممکن انجام گیرد و حال و هوای استان در این دهه به گونه‌ای باشد که حال و هوای فکری مردم هم متحول شود.

فاطمی از تلاش و همکاری مردم و مسئولان در انجام برنامه‌های مختلف استان قدردانی کرد و افزود: تکریم دهه بصیرت نقش مهمی در تحقق اهداف نظام و انقلاب اسلامی و ترویح روحیه بصیرت در جامعه اسلامی به خصوص در بین نسل جوان دارد .

در این نشست تعدادی از مسئولان دستگاه‌های مختلف برنامه‌های خود را به مناسبت ایام فاطمیه، دهه بصیرت، سالروز شهادت سردار سلیمانی و ارتحال علامه مصباح یزدی ارایه کردند.

خلق حماسه ۹ دی‌ماه ملت قهرمان ایران در سال ۱۳۸۸ در لبیک به‌فرمان مقام معظم رهبری در تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب شکل گرفت و روز ۹ دی در تقویم ایران با عنوان «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» نامگذاری شده است.

به گفته رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد مردم ولایتمدار و انقلابی مرکز این استان با رعایت نکات بهداشتی و حضور در مسجد روضه محمدیه (حظیره) به دلیل تداوم شیوع کرونا ، پنجشنبه این هفته برابر نهم دی‌ماه سال ۱۴۰۰ شمسی، حماسه بزرگ میثاق امت با ولایت را برگزار می کنند.

حجت‌الاسلام محمد حسین متوسل عصر دیروز(سه‌شنبه )در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مراسم از ساعت هشت تا ۱۰ صبح با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در فضای معنوی و حماسی بسیار مناسب برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت ( نهم تا ۱۸ دیماه ) یکی از رسالت های مهم دینی و انقلابی است و موجب ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه و شکست اهداف و توطئه‌های دشمنان را به همراه دارد.

وی یادآور شد: به مناسبت تقارن دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت با سالگرد ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی و ایام فاطمیه ویژه برنامه‌های مناسبی در استان با همکاری بخش‌های مختلف پیش‌بینی و برگزار می‌شود.




باغات به در روستای چاهک در شهرستان خاتم