هر شب چند ساعت باید بخوابیم؟


برخی می گویند مقدار مناسب 8 ساعت است. برخی دیگر می گویند هفت کافی است. با این حال، چند ساعت در روز باید بخوابیم؟ زمان خواب ایده آل از فردی به فرد دیگر متفاوت است. باور عمومی هفت یا هشت ساعت در روز، حداقل برای همه ضروری نیست. ببینیم چرا خواب: بخش مهمی از زندگی …

برخی می گویند مقدار مناسب ۸ ساعت است. برخی دیگر می گویند هفت کافی است. با این حال، چند ساعت در روز باید بخوابیم؟
زمان خواب ایده آل از فردی به فرد دیگر متفاوت است. باور عمومی هفت یا هشت ساعت در روز، حداقل برای همه ضروری نیست. ببینیم چرا

خواب: بخش مهمی از زندگی ماست

شکی نیست که همه ما بدون توجه به سن، حرفه یا فعالیت های روزانه به خواب نیاز داریم. نکته اصلی این است که چقدر زمان کافی است. اگر تمام ساعاتی را که در سال می خوابیم جمع کنیم، احتمالاً این فعالیتی است که بیشترین زمان را در زندگی خود انجام می دهیم.

علاوه بر این، بقیه کارهایی که ما هر روز انجام می دهیم صرفاً و منحصراً به بقیه چیزهایی که داریم بستگی دارد. اگر خوب نخوابیم، نمی‌توانیم درس بخوانیم، کار کنیم، آشپزی کنیم و غیره.
طبق باور عمومی، ما باید هشت ساعت در شب بخوابیم، اما این باور آنقدرها هم که فکر می‌کنیم مفید نیست، مخصوصاً در برخی موارد.

بیایید نگاه دقیق تری داشته باشیم

چرا هشت ساعت خواب ممکن است برای شما مناسب نباشد؟

امروزه، این ایده به طور فزاینده ای منسوخ می شود زیرا سایر موضوعات با جزئیات بیشتر مورد مطالعه قرار می گیرند، مانند سطوح بهره وری یک فرد.

به یاد داشته باشید: هر فرد ویژگی‌های متفاوتی دارد.

دانیل کریپل یکی از معتبرترین متخصصان خواب در جهان است. او دریافت که افرادی که بین شش و نیم تا هفت و نیم ساعت در روز می خوابند، شادتر و بازدهی بیشتری دارند. همچنین، او دریافته است که هشت ساعت یا بیشتر خوابیدن، گاهی بدتر از پنج ساعت خوابیدن است.

خوب است بدانید که این ارقام ممکن است از فردی به فرد دیگر کمی متفاوت باشد. همه افراد برای اینکه احساس «بازیابی» کنند، به میزان خواب یکسانی نیاز ندارند.این موضوع ارتباط زیادی با ژنتیک، ساختار فیزیکی و کارهایی که هر روز انجام می دهید دارد.

با این حال، این بدان معنا نیست که شخصی که در تمام طول روز در حال حرکت است باید بیشتر بخوابد، زیرا ممکن است کسی که روز خود را به مدت ۸ ساعت با رایانه خود کار می کند، واقعاً به آن نیاز بیشتری داشته باشد.

مشکل زمانی شروع می شود که کمتر از آنچه نیاز داریم بخوابیم. این زمانی است که کارشناسان بر این باورند که ما می توانیم توانایی انجام برخی کارها را از دست بدهیم. یک فرد کم خواب گاهی اوقات می تواند بهتر از کسی که به تعداد ساعات تعیین شده پای بند است، کار کند.تفاوت در این واقعیت نهفته است که کسی که کمتر می‌خوابد، کمتر احتمال دارد تمرکز و تمرکز را به دست آورد.

چرت زدن و بهره وری

شرکت‌های بیشتری تصمیم می‌گیرند به کارمندان خود این امکان را بدهند که بعد از ناهار چرت بزنند.اگر فردی در حوالی ساعت سه بعد از ظهر چرت بزند – یعنی زمانی که ظرفیت کاری او کاهش یافته است – کمی استراحت یک ساعت و نیم بیشتر به زمان کارکرد بالای او اضافه می کند.

با این حال، زیاده روی در چرت زدن نیز ضروری نیست، زیرا در غیر این صورت تمرکز مجدد غیرممکن خواهد بود. طبق گفته موسسه خواب، یک چرت کامل نباید بیشتر از ۴۵ دقیقه باشد.

با توجه به سنمان چند ساعت باید بخوابیم؟

هر گروه سنی نیاز خاصی از نظر خواب (و همچنین در رابطه با غذا، ورزش، مراقبت های بهداشتی و غیره) دارد.

نوزادان به حدود ۱۷ ساعت خواب نیاز دارند

آن‌ها خیلی سریع رشد می‌کنند و بنابراین برای ادامه این روند به حدود ۱۷ ساعت خواب در روز نیاز دارند. در بدو تولد، ساعت بیولوژیکی که امکان تقسیم بین دو چرخه روز و شب را فراهم می کند، هنوز ایجاد نشده است، به همین دلیل است که ممکن است تا شش ماه اول در طول روز بیشتر از شب بخوابند.

به نوبه خود، نوزادان مانند بزرگسالان بین دوره‌های REM (حرکات سریع چشم) و NREM (خواب عمیق) متناوب می‌شوند. با این حال، کودکان نوپا معمولا زمان بیشتری را در مرحله اول سپری می کنند، به همین دلیل است که بیدار شدن برای آنها راحت تر است.

کودکان نوپا
این گروه شامل کودکان ۱ تا ۲ ساله است. آنها در این مرحله از زندگی خود بسیار فعال هستند و هر روز به زمان زیادی برای استراحت نیاز دارند. میانگین توصیه شده توسط پزشکان اطفال ده تا سیزده ساعت در روز است. برخی از والدین بر این باورند که بهتر است به آنها اجازه دهید تمام شب را بخوابند و در طول روز چرت کوتاهی بزنند. چرخه باید با هر خانواده تطبیق داده شود.کودکان

افراد بین ۳ تا ۱۲ سال کسانی هستند که بیشتر از کابوس‌های شبانه رنج می‌برند.آنها همچنین فعال ترین هستند و دائماً در حال یادگیری هستند. این باعث خستگی آنها می شود و باعث می شود بیشتر بخوابند.

خواب می تواند بین هشت تا یازده ساعت در روز متغیر باشد. با افزایش سن، زمان کمتری برای بهبودی از فعالیت ها نیاز دارند.

نوجوانان به حدود ۹ ساعت خواب نیاز دارند

نوجوانان به حدود ۹ ساعت خواب نیاز دارند، اگرچه اکثر آنها به دلایل مختلف این خواب را ندارند.آن‌ها اغلب می‌خواهند تا دیروقت بیدار بمانند و تلویزیون ببینند به شبکه‌های اجتماعی بروند یا بازی‌های ویدیویی انجام دهند و بعد ظهر از خواب بیدار شوند. این اغلب فقط در طول تعطیلات مجاز است، زیرا در غیر این صورت باید برنامه‌های مدرسه را رعایت کنند.

علاوه بر این، هنگام رسیدن به بلوغ، مقدار بیشتری از هورمون ملاتونین، که مربوط به خواب است، تولید می‌شود. این باعث می شود نوجوانان بیش از گذشته احساس خستگی کنند.
لازم است به برنامه های آنها احترام بگذارید تا بتوانند به اندازه کافی بخوابند.

بزرگسالان

یک فرد به طور متوسط به حدود هشت ساعت خواب نیاز دارد. با این حال، همانطور که قبلاً گفتیم، این بسیار نسبی است. برخی از آنها به خواب کمتری نیاز دارند (شش تا هفت ساعت) و برخی دیگر بیشتر (نه).

می‌توانید یک شب کمتر بخوابید یا مستقیماً بیدار بمانید، اما مشکل اینجاست که وقتی این اتفاق چندین بار در هفته می‌افتد، یک عدم تعادل خواب بسیار بزرگ وجود دارد و به شما اجازه نمی‌دهد کارهای مختلف را انجام دهید.

سالمندان

برخلاف تصور رایج، نیاز ما به خواب با افزایش سن کاهش نمی‌یابد. با این حال، اتفاقی که می افتد این است که بعد از ۶۰ سالگی، افراد خواب عمیق کمتری دارند. بنابراین، احتمال اینکه فقط چهار ساعت در شب بخوابید، خیلی زود بیدار شوید و بیشتر است.با دانستن این داده‌ها، می‌توانید با توجه به روال‌ها و عادات خود، میزان ساعات خواب خود را ارزیابی کنید .بهداشت نیوز . گلنوش محبعلی



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

3 تفاوت دستگاه هایفو اولترا و دابلو (نکات مهم) – کدام بهتر است؟