واکنش صیامی به انتقادات ورزشکاران درباره تمام هزینه‌ها برای حدادی


واکنش صیامی به انتقادات ورزشکاران درباره تمام هزینه‌ها برای حدادی

رئیس فدراسیون دو و میدانی درباره مسائل مختلف این رشته ورزشی توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، هاشم صیامی رئیس فدراسیون دو و میدانی درباره انتقاد‌هایی که نسبت به انجام هزینه زیاد برای احسان حدادی می‌شود، گفت: هر کسی به دوومیدانی بیاید طفلی است. من تنها کسی هستم که پشت ورزشکارم و تمام قد ایستاده ام. همان احسان حدادی مدال المپیک و جهانی دارد. همه ورزشکاران حدادی را دوست دارند، اما ما باید به برخی مسائل توجه داشته باشیم. مقصر من هستم که باید شرایط را برای همه یکسان فراهم کنم تا مشکلی نداشته باشند. یزدانی خرم رئیس سابق فدراسیون‌های کشتی و والیبال می‌گفت که کسب مدال جهانی نیاز به مربی جهانی دارد و مدال آسیایی، مربی آسیایی می‌خواهد.

او ادامه داد: من به‌عنوان رئیس فدراسیون دو و میدانی باید شرایط را برای همه مهیا کنم و ورزشکاران دوومیدانی نیاز به توجه دارند. برای مثال با حسن تفتیان صحبت کردم و گفتم هزینه‌ای را که به سایر ورزشکار‌ها می‌دهم، پرداخت می‌کنیم و سایر هزینه‌ها بر عهده خودش است. من واقعا می‌گویم بچه‌های دوومیدانی طفلی و باید به آن‌ها توجه شود. ورزشکاران دوومیدانی واقعا نیاز به توجه و کمک دارند. اگر شبانه روز هم برای آن‌ها کار کنیم باز هم نیاز به توجه دارند.

حدادی به خاطر مربی اش مجبور بود به آمریکا برود

رئیس فدراسیون دوومیدانی همچنین خاطر نشان کرد: حدادی هم افتخارات زیادی را کسب کرده و هزینه‌هایی برایش انجام شده است. زمانی که مک ویلکینز در آمریکاست، حدادی مجبور بود که به آنجا برود، درست مثل زمانی که کیم بوخونسوف در روسیه بود و حدادی برای تمرین به آنجا می‌رفت. در ترکیه دیدم بچه‌ها با کمترین امکانات و سخت‌ترین شرایط تمرین می‌کنند، اما باز هم با وجود این اتفاق انگیزه بالایی داشتند. پیر جهان و سجاد هاشمی هیچ اعتراضی به رکورد نداشتند، زیرا تلاش می‌کنند به آن برسند، چون هدف آن‌ها رسیدن به رکورد خوب است.

اردوهای مشترکی با بلاروس خواهیم داشت

رئیس فدراسیون دو و میدانی درباره دستاوردش در ترکیه گفت: یکی از کار‌هایی که خوشبختانه در دوران مدیریت من رخ داده ارتباط خوب با کشور‌ها و حوزه بین الملل است. ما تیخن را به دعوت کردیم جدای اینکه او قهرمان المپیک است، رئیس فدراسیون دوومیدانی بلاروس و نایب رئیس فدراسیون دوومیدانی اروپا هم است. نشستی که با او داشتیم قرار بر این شد اردو‌های مشترک داشته باشیم و همچنین از ظرفیت و مسابقات آن‌ها استفاده کنیم. در ترکیه قبلا ارتباط ما خوب بوده، امسال توانستیم چهار یا پنج مسابقه ورزشکاران خودمان را به آنجا اعزام کنیم از جمله کسب ورودی المپیک یکی از موارد بود. باید بپذیریم در کشور‌های همسایه ما و با توجه به شرایط خاص ما از لحاظ اعتباری و همچنین استفاده از ظرفیت خوب کشور‌های همسایه ترکیه به نسبت شرایط بهتری دارد.

کمپ تمرینی در ترکیه خواهیم داشت

او ادامه داد: نشستی با رئیس فدراسیون دوومیدانی ترکیه داشتیم، خوشبختانه به ما قول همکاری دادند. قرار است سال آینده مسابقات کشور‌های منطقه بالکان در ترکیه برگزار شود که حدود ۲۲ کشور اروپایی در آنجا حضور خواهند یافت و قرار شد ایران نیز به عنوان میهمان در آن شرکت کند. همچنین ترکیه میزبان بازی‌های کشور‌های اسلامی خواهد بود و بسیار جدی پای کار آمدند، زیرا این رویداد برای آن‌ها هم بسیار مهم است و هم از اهمیت فراوانی برخوردار است. قرار شد به منظور کسب آمادگی برای حضور در این رویداد از کمپ‌ها و مسابقات مختلف این کشور استفاده کنیم. همچنین با چند ورزشکار خودمان از جمله مهدی پیرجهان، میلاد ناصح جهانی و سجاد هاشمی آهنگرانی به همراه مربی آن‌ها که در کمپ ازمیر هستند دیدار داشتیم و از تمرینات آن‌ها هم بازدید کردیم. همچنین قرار شد همان مبلغی که فدراسیون ترکیه برای اجاره کمپ می‌دهد ما هم پرداخت کنیم.

ما باید از ۱۰ سهمیه ۱۰ مدال بگیریم

او در واکنش به انتقاد برخی ورزشکاران از رکورد‌های سخت در نظر گرفته شده برای حضور در مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا گفت: مگر قرار است براساس نظر ورزشکاران حرکت کنیم؟! ما باید براساس سیاست‌های کشور و برنامه فدراسیون پیش برویم. قرار نیست عدد‌هایی بگذاریم که منجر به موفقیت ورزشکاران نشود. من این موضوع را باید بگویم فدراسیون دوومیدانی تمام تلاش خود را کرد که از همه ظرفیت و کسانی که شایسته هستند در مسابقات قهرمانی داخل سالن قهرمانی آسیا استفاده کند به همین منظور ما ۱۰ سهمیه داریم که این رقم تعداد کمی نیست. هفت ورزشکار مرد و سه نفر هم از بخش بانوان هستند. واقعا باید بپذیریم ما باید با این ۱۰ سهمیه ۱۰ مدال بگیریم.

او افزود: فدراسیون دو و میدانی در رده‌های پایه تلاش زیادی می‌کند و برنامه ما برای توجه بیشتر به آینده است. در رده بزرگسالان بضاعت ما همین ۱۰ نفر و ۱۰ مدال است. اگر این بضاعت ۱۵ مدال بود، ما هم ۱۵ نفر را می‌فرستادیم. در دوره‌های گذشته سه یا چهار مدال می‌گرفتیم و ضمن اینکه سیاست وزارت ورزش و دولت این است که اعزام‌ها کیفی باشد و منجر به مدال گرفتن شود. ما قرار نیست تعداد زیادی بفرستیم که تنها سه یا چهار مدال به دست بیاوریم. ورزشکار باید به لحاظ ذهنی آماده باشد و باید بپذیرد که خودش را به رکورد‌های خوب برساند. اگر ورزشکار تلاش نکند به موفقیت هم نخواهد رسید. ما ۱۰ سهمیه داریم و تمام تلاش ما این است این ۱۰ سهمیه اعزام شود و دنبال این نیستیم بگوییم این ورودی‌های سخت را گذاشتیم.

اعزام ورزشکاران به صورت کیفی باید باشد

رئیس فدراسیون دوومیدانی با اشاره به مسائل مالی فدراسیون از جمله مشکل مالیاتی گفت: ما با مشکل مالیاتی مواجه شده‌ایم که در این باره صحبت‌ها و رایزنی‌ها هم انجام شده است. قرار نیست پول‌مان را هدر بدهیم بلکه باید آن را مدیریت کنیم. اگر کسی شایسته باشد به طور حتم او به مسابقات اعزام می‌شود. هیچ کس به اندازه من دلسوز برای اعزام ورزشکاران نیست. حتی ورزشکاری نیاز دارد او را کمک می‌کنیم. ما در بزرگسالان به صورت کیفی اعزام می‌کنیم و ورزشکاران باید از لحاظ ذهنی آماده باشند تا بتوانند خودشان را رکورد‌های بهتر نزدیک کنند. آن‌ها حتی اگر نزدیک به رکورد‌ها نیز باشند تلاش‌مان این است که آن‌ها را اعزام کنیم.

بیشتر بخوانید

از بدهی ۸ میلیارد تومانی تا هزینه شبی ۳ میلیونی اردوی حدادی در کیش

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی